Otevřít

10 nejpalčivějších otázek, když zvažujete služby fulfillment centra

Nejčastější otázky klientů dle Martina Hasilíka z Fulfillment by Authentica

1. červenec 2021

Je váš současný sklad na hranici svých kapacit? Trápí vás nedostatek zaměstnanců v sezoně? Potřebujete zefektivnit skladové procesy a přemýšlíte o využívání fulfillment centra? Nejste si ale jisti, jak přesně taková služba funguje? Vyzpovidali jsme pro vás CEO Fulfillment by Authentica, pana Martina Hasilíka, který nám prozradil, jaké otázky jejich klienti nejčastěji řeší.

1. Co to vlastně je fulfillment?

Velmi zjednodušeně řečeno se jedná o outsourcing logistiky. V praxi se jedná o to, že zboží od vašeho dodavatele přijde na sklad fulfillment centra, kde jej personál vybalí, důkladně zkontroluje a naskladní. Díky integrovanému systému se vygeneruje objednávka, kde jsou informace o příjemci a dané skladovací pozici. Dále zaměstnanci zboží z objednávky vypickují, s ohledem na typ konkrétního zboží pečlivě zabalí a odešlou zboží zákazníkovi. Fulfillment lze využít i v případě zpracování vráceného/reklamovaného zboží, kompletace produktů a kontroly kvality.

2. Jaký je možný způsoby přeprav do obchodů?

Možností je několik. V Brně a přilehlém okolí je možné využít služeb našeho řidiče. Dále klienti mají možnost samozřejmě využít externího preferovaného dopravce jako je DPD, Česká pošta, paletová přeprava Geis a nebo Zásilkovna, kdy díky navázané spolupráci s přepravci máme mnohem výhodnější ceny, než by získal sám klient.

3. Do jakých zemí je možné expedovat zásilky?

Momentálně pro naše klienty expedujeme zásilky po celé Evropě, primárně se zaměřujeme na Česko, Slovensko, Německo, Rakousko a Polsko. Pokud vaše společnost zvažuje expanzi do zahraničí, zde je pár tipů na co si dát pozor.

4. Jaká jsou řešení, když není na každém produktu EAN?

Snažíme se najít vždy co nejlepší řešení dle daného produktu v návaznosti na to, aby celý průběh přípravy objednávky byl nejefektivnější. Zkrátka aby průběh pickování nebyl zbytečně komplikovaný a nevznikaly tak zbytečné náklady pro klienta. Ty vznikají například tím, že klient platí za štítkování každého produktu zvlášť nebo jeho produkty zabírají příliš mnoho skladovacího místa.

5. Kdy se provádí vstupní inventura?

Vstupní inventuru je vždy nutné udělat hned po příjmu zboží. Není možné ji dělat až v průběhu objednávky, zboží by bylo velmi těžce dohledatelné a celý proces by se zbytečně komplikoval. Tuto službu je možné rozpočítat přímo do ceny při naskladnění nebo se může využít hodinové sazby za kontrolu. Vždy se vychází z potřeb jednotlivého klienta.

6. Je možné propojení na náš systém?

Systém se umí napojit na jakýkoliv jiný systém pomocí API – na oXyShop, Abru, Shopify a mnohé další.

Se kterou fulfillment službou spolupracovat? Přečtěte si velké srovnání fulfillment firem 2021.

7. Jaká je personální kapacita skladu?

Zde se jedná o jednu z největších výhod, kterou fulfillment poskytuje. Klientovi totiž odpadá starost s náborem nových zaměstnanců, jejich proškolením, případě posilami, které potřebuje pouze v sezóně. Máme stabilní základnu vyškolených zaměstnanců, v případě sezónních akcí a nových launchů využíváme možnosti ověřených brigádníků, kdy v případě potřeby je možné využít třísměnný provoz.

8. Jak probíhá samotný příjem zboží?

Zboží od dodavatele přijde do skladovacího centra fulfillmentu, následně zboží prochází základní vizuální kontrolou, popřípadě důkladnou kontrolou kvality, produkty se nahrají do systému a dále se zboží zaskladní do konkrétních skladovacích pozic neboli binů. Při příjmu jsme flexibilní a můžeme se s klientem domluvit na různých postupech kontroly kvality, kde klient přesně vyspecifikuje parametry kontroly. Například u obuvi kontrolujeme, zda koresponduje velikost, množství a přítomnost veškerých komponentů.

9. Co vše je v ceně fulfillmentu zahrnuto?

Primárně příjem zboží, jeho kontrola, naskladnění a vychystání objednávky. Tím to ale pouze „začíná“. Fulfillment vám pomůže s optimalizací skladových zásob, sníží náklady na skladovací prostory a zaměstnance, zaručí, že zboží odejde k zákazníkovi v den potvrzení objednávky. Také výrazně snižuje míru rozbitého a ztraceného zboží, a tím i míru reklamací, což znamená více spokojených a vracejících se zákazníku na váš e-shop.

10. Jaké další e-shopy využívají fulfillment služby?

Mezi naše spokojené zákazníky patří společnosti jako jsou Waterdrop, Boss, C&A  a mnozí další. Využívat fulfillment ale může opravdu každý, od malého e-shopu po velký.


martin hasilík
martin hasilík

„Logistika je dnes především o správném načasování, přesnosti a efektivitě. Není v silách každého e-shopu, aby budoval robotizovaný sklad a řešil do detailu třeba personalizaci zásilek během balení. Authentica tohle všechno zvládá, protože má mnohaleté zkušenosti s prací pro přední značky a to v rámci celé Evropy. E-shopům nabízíme nejen fulfillment, ale taky zkušenosti a technologie, které u nás využívají firmy jako L'Oréal, Philips, Hugo Boss, Nestlé, Hartmann nebo Waterdrop.”


Martin Hasilík
CEO Fulfillment by Authentica

Máte otázky, na které jste nenašli odpověď?

Napište expertům z Fulfillment by Authentica nebo nám na e-mail marketing__at__oxyshop.cz a my vám pomůžeme zorientovat se v problematice fulfillmentu.