Otevřít

3 rady, než se vaše firma pustí na Twitter

Twitter není Facebook. S čím počítat před prvním tweetem? Poradíme vám.

Radek Šauer
22. listopad 2016

Ze všech stran slyšíte: Hlavně buďte sociální. Musíte být co nejvíc vidět na Facebooku, Twitteru, Instagramu, Snapchatu a za chvíli i na Vkontakte. Každá sociální síť má ale svá specifika. To, že se s vámi lidé baví na Facebooku automaticky neznamená, že budete mít ten samý úspěch i na Twitteru. Právě na ten se zaměříme v následujícím článku, resp. na to, zda byste si ho jako firma měli pořídit.

1. Víte, že na Twitteru jsou zajímaví lidé?

Zajímavými lidmi v tomto případě myslíme vaše potenciální zákazníky nebo profesionály z vašeho oboru. Jednotlivé lidi můžete přímo oslovovat s použitím symbolu @ a jejich twitterového jména. Nemusíte být přátelé – komunikace zde je jednosměrná. Má váš obor nějaké autority? A tweetují? Sledujte je a diskutujte s nimi. Jednotlivá témata označujte hashtagem # (ano, to je ta mřížka), tedy například #design nebo #supernapad. Hashtagy se navíc zalíbily i Facebooku, takže v současné době je můžete najít a vyhledávat podle nich i tam. Obecně platí, že lidé na twitteru jsou vzdělanější, lépe se orientují na internetu a zajímají se o aktuální témata. Pokud například prodáváte matrace, je lepší facebook nebo instagram. Pokud ale působíte v IT a technologiích, marketingu, designu, financích a v dalších „moderních“ oborech, našli jste síť právě pro vás.

Twitter-Hashtag
Twitter-Hashtag

Na fotce je zvýrazněný hashtag, tzn. téma.

Twitter-zavináč
Twitter-zavináč

Zde je zvýrazněné jméno uživatele. Může jít o soukromou osobu nebo firmu.

2. Musíte být „vždy připraven“

Facebook je z větší části o tom, co jste dělali, kde jste byli a jak jste se měli. Twitter je mnohem aktuálnější. Stručnější. Svoji zprávu navíc musíte vměstnat do 140 znaků. Kdo neumí být stručný a věcný, měl by na Twitter zapomenout. Nikoho nebude bavit číst vaše sdělení rozdělené do tří a více částí. Stejně tak platí, že nikdo nebude čekat na vaši reakci dva a více dní. Jak jsme zmínili, Twitter je v maximální možné míře aktuální. Proto buďte připraveni reagovat nejpozději v řádu hodin. Marketingoví manažeři nebo vývojáři nemají problém tweetovat 3x nebo 5x za den. I proto, pokud můžete, pracujte se specialistou na sociální média. Takový člověk vám vytipuje ty pravé sítě, kde byste měli být vidět a zároveň je on sám v onlinu jako doma. Pokryje běžnou komunikaci a jakýkoliv odborný dotaz je s vámi schopný během chvíle zkonzultovat. Vy se mezitím můžete věnovat své standardní agendě.

3. Twitter jako svodka a inspirace

Buďte si jisti, že na Twitteru se dozvíte o všem důležitém, co se děje. Ať už se bavíme o financích, dění v Česku i ve světě nebo i ve vašem oboru. Nemusíte tedy aktivně publikovat – můžete Twitter využívat pouze jako tiskový servis. Přijdete ale o více než polovinu zábavy. Ta druhá polovina totiž spočívá v nacházení a sledování zajímavých kontaktů, interakce s nimi a především v hledání inspirace. Právě na sociálních sítích se totiž promují různé novinky a zjišťují se reakce na ně. Díky svojí stručnosti jsou navíc reakce aktuální a rychlé. Zpětnou vazbu na nový produkt tak můžete získat během několika hodin místo několika týdnů.

Závěr:

Dokážete být struční? Jste schopni rychle reagovat? Je na Twitteru vaše cílová skupina nebo autority v oboru? V tom případě neváhejte a zaregistrujte se. Máte s něčím z výše uvedeného problémy? Nevadí. Zaregistrujte se a učte se Twitter používat. Pracujte se získanými informacemi. Navíc můžete kdykoliv požádat o konzultaci kdykoliv požádat o radu konzultanta online marketingu oXyShopu, který vám poradí.