Otevřít

4 chyby v SEO

které aspoň občas udělá každý, aneb reportáž ze školení o SEO

Monika Škodová
7. duben 2017

SEO… co to vlastně je?
Dneska sice můžete vygooglit všechno, ale ze všech informací, které na vás internet začne chrlit, vám nakonec nejspíš půjde hlava kolem. Nejlepší je začít od začátku.

Bojíte se, že jít na školení o SEO je moc komplikované, zabere to moc času a nebudete půlce slov rozumět?
Nebojte se. Připravili jsme pro vás výtah toho úplně nejdůležitějšího, co se u nás na školení SEO pro úspěšný eshop dozvíte. Když takhle nakouknete pod pokličku, jistě se osmělíte a zjistíte co je schované dál, a co se vám bude opravdu hodit při přípravě a provozování vlastního eshopu.

Díky malým skupinám, ve kterých školíme, se naši lektoři věnují jak obecným faktům, tak problematice vašeho konkrétního eshopu. A to ať už ho teprve chystáte, nebo už ho provozujete, ale hledáte možnosti, jak ho zefektivnit a udělat pro zákazníky ještě lákavější.

Se slovem SEO se určitě potkáváte často. Víte asi, že je to zkratka anglického Search Engine Optimization. A jakou mají lidé z praxe velkou legraci z toho, když někdo řekne pleonasmus „SEO optimalizace“ jedním dechem. Rozhodně je to ale základní dovednost, do které by měl člověk získat vhled před tím, než se pustí do podnikání v e-commerce.

SEO

Školení SEO pro úspěšný eshop v Brně

4 nejčastější opomenutí, které vaše SEO zbytečně srážejí

Čeho se tedy týkají nejčastější chyby, kterým bychom se měli být schopni vyhnout po absolvování takovéhoto školení?

1. Klíčová slova a jejich absence

Vždy je potřeba se zamyslet nad tím, jaká slova naši potenciální návštěvníci zadají do vyhledávače k tomu, aby našli přesně to, co my jim právě chceme prodat.

Myslíte si, že váš sortiment nejlépe popisuje slovo „pečujeme o krásu vaší tváře i duše“, ale aby k vám lidé přišli z organického vyhledávání, musíte si dát pozor i na obecná slova, jako jsou „kosmetika“, „péče o pleť“, „pleťová maska“ a tak dále.

2. Používané výrazy

Někdy je třeba výrobek nebo službu prostě přejmenovat podle toho, jak ji lidé hledají, i za cenu, že menu pak nebude úplně podle našich představ.

Prodáváte speciální psí křesílka, ze kterých žádný pes už dobrovolně nikdy nevyleze? Víte, že to opravdu funguje a chovatelé i pejsci jsou nadšení. Ale název „psí křesílko“ prostě nikdo nevyhledává, že? Tak se zkrátka smiřte s tím, že běžné slovo je psí pelíšek a „křesílko“ si schovejte do podrobného popisu produktu.

3. Pojmy z jazyka veřejnosti

Pokud laická veřejnost používá nesprávná označení, i my se k tomu budeme muset na webu uchýlit, i když víme, že „správně“ je to jinak.

4. Text na webu

Bez textu na webu vás vyhledávače prostě nemůžou najít. Jako byste neexistovali. Proto není radno opomíjet texty nejen u produktů a kategorií, ale také na samotné homepage.

I když se informace zdánlivě opakují, pište a pište o tom, co prodáváte. Svému oboru určitě rozumíte. Sem tam napište třeba nějaký blogový příspěvek o novinkách na trhu, poraďte zákazníkům, jak mají vaše zboží používat, kombinovat nebo jak často ho mají obměňovat. Vyplatí se to.

Takže si to shrneme

Cílem SEO je pochopitelně zvýšení zisku. Dobře provedená optimalizace nám na web přivádí dlouhodobě relevantní návštěvnost.

Naopak nejde o to být na prvním místě ve vyhledávači. Toto není kýžený výsledek, který by nám zaručil zisk. Naším cílem je přivést na web takové návštěvníky, kteří zde najdou to, co hledali a v případě eshopu i s velkou pravděpodobností dané zboží nebo službu objednají.

Nikdy však nezapomeňte, že SEO není stav, kterého můžeme jednoho krásného dne dosáhnout. Je to nikdy nekončící proces.