Otevřít

5 důvodů, proč na můj eshop nikdo nechodí

Marek Walder
14. leden 2014

Často se setkáváme se zákazníky, kteří provozují nějakou dobu eshop s minimální návštěvností. Často jsou rozhořčení, někdy dokonce rezignovaní, ale vždy jsou překvapení, když jim vysvětlujeme proč.

1. „Spustit“ e-shop nestačí

Mít eshop je neustálá práce. Nikoliv jen odesílání objednávek, ale také neustálá tvorba obsahu, komunikace se zákazníky, vytváření promoakcí apod. Bez obsahu se nejen zákazníci nedozvědí o vašich výrobcích, aktivitách, firmě atd., ale i pro fulltextové vyhledávače je web s nulovou informační hodnotou nezajímavý. Zákazníci chtějí okamžitou zpětnou vazbu, chtějí poradit, a stejně tak dovedou poradit vám, co udělat lépe.

A už dávno pryč jsou doby, kde jste zákazníka získali jen cenou. Vítězí nejen eshopy s kvalitními výrobky, poskytující všechny možné rady a tipy, dnes jsou samozřejmostí věrnostní slevy, pravidelné soutěže, výhodné akce, dárky apod.

2. Na eshop nevedou žádné odkazy

Bez zpětných odkazů vás nenajdou fulltextové vyhledávače. A jelikož se v džungli miliard webových stránek zákazníci orientují zejména právě díky nim, tak… ano, bez nich to opravdu nejde. Kvalitní odkazy jsou jedním ze základních SEO faktorů. V dnešní době je získání kvalitního odkazu věc nelehká a drahá, ale o tom se dozvíte v článku o zpětných odkazech a linkbuildingu.

3. Možná chodí, ale nevíte o tom

Už se nám s pár majiteli eshopů stala situace, kdy za námi přišli s tím, že na eshop nikdo nechodí. A na naši otázku: „Z čeho tak soudíte?“ (protože Google Analytics evidoval spousty návštěv) přišla překvapivá odpověď: „Protože nikdo nic neobjednává.“ A když jsme se zeptali, zda používají (a dívají se) na návštěvnost webu v Google Analytics, odpověděli záporně. Odlišujte objednávky a návštěvnost. Používejte Google Analytics! Něco jiného je, když na váš web chodí spousta návštěvníků, ale z různých důvodů zkrátka nenakupují.

4. Nevyužíváte zbožové srovnávače

Zbožové srovnávače, které de facto z 80 % zastupují srovnávače heuréka.cz a zboží.cz (a jejich dceřiné odnože ala srovnanicen.cz), jsou u eshopů jedním ze základních zdrojů nejen návštěvnosti, ale zejména tržeb. Ve hře jsou i Google Nákupy, jejichž výhoda plyne nikoliv z jejich masového využívání, ale z rozšířených a velmi efektivních možností, jak právě ve spojení s Google Nákupy inzerovat v Google Adwords.

5. Vyhýbáte se sociálním sítím

Jednotlivé online propagační (komunikační) kanály jsou dnes navzájem provázané a ovlivňované. Nejvíce ze všech a do všech interferují právě sociální sítě. Sociální sítě můžete využívat nejen ke své prezentaci ala „ano, toto jsou naše Facebook stránky, my existujeme“. Sociální sítě vám umožní také velmi cíleně distribuovat reklamu různým skupinám zákazníků. Ovlivní i vaše pozice ve fulltextu, vnímání vaší značky a v neposlední řadě vám umožní hlouběji poznat své zákazníky a velmi snadno s nimi komunikovat.