7 aktivit pro rekordní vánoční sezónu vašeho eshopu

Vánoční nákupní horečka začíná na přelomu října a listopadu. Je nejvyšší čas připravit svůj eshop do nejlepší kondice. Přinášíme 7 nejdůležitějších doporučení, která pomohou vašemu eshopu trhat nákupní rekordy.

Plánujte v předstihu

Přemýšlíte, jak využít vánoční nákupní horečky ve svůj prospěch? Podle RetailDive 19 % spotřebitelů loni nakupovalo vánoční dárky již v září.

Vánoce nejsou jen příležitost k vyšším tržbám, ale také možné hrozby, se kterými je potřeba počítat.

Připravili jsme pro vás přehled, podle kterého si můžete zkontrolovat, zda jsou vaše kampaně na největší nákupní sezónu připravené. Vánoční nákupní horečka začíná na přelomu října a listopadu, je tedy nejvyšší čas zapracovat na kvalitě kampaní.

Doporučení jsou vhodná pro eshopy, které nabízejí produkt či službu, která dovede využít vánoční sezónu – dárky, kuchyňské potřeby, bytové doplňky, vánoční pochutiny, aktivity apod.

1. Rozpočty

V předvánočním období se rozpočty čerpají ve větší míře. Zatímco během roku máte na kampani denní rozpočet ve výši např. 200 Kč, v předvánočním období může být takovýto maximální rozpočet vyčerpán během pár hodin a zbytek dne tak přicházíte o potenciální nakupující zákazníky. Zpracujte si prognózu rozpočtu, odhadněte svoje výdaje na základě stejného období v předchozích letech, a nastavte ukazatele KPI. Obecné doporučení je nastavit denní rozpočty nejméně o polovinu vyšší. Nicméně je potřeba čerpání rozpočtů hlídat a flexibilně reagovat v případě peaků (extrémní výkyvy). Zvýšené vyhledávání (a prokliky) můžete očekávat například v Heureka Dny Dopravy Zdarma – listopad, Black Friday - 23. listopadu.

2. Kredity

Pečlivě hlídejte, aby ve vašich PPC účtech nedošlo k vyčerpání nabitých finančních prostředků. Nulový stav kreditu se rovná několika krokům zpět. Jeho vybití nemá za následek jen to, že kampaně neběží. V momentě, kdy vám dojde kredit, PPC systém přestává pracovat s vašimi kampaněmi a vyhodnocovat je. Po dobití kreditu mají kampaně horší výkon a na hodnoty před nulovým kreditem se nedostanete okamžitě. Navíc s výpadky se vám budou kampaně hůře vyhodnocovat.

3. Ceny za proklik

V každé sezóně je CPC u klíčových slov vyšší a Vánoce nejsou výjimkou. Pokud některé své kampaně necháváte spuštěné během celého roku, tak v tomto období nabídky sledujte a případně nastavte vyšší maximální cenovou nabídku za proklik. Je to důležité pro zobrazování na vyšších pozicích. V opačném případě je pravděpodobné, že vaše průměrná pozice klesne. Počítejte s tím a využijte ochotu uživatelů více nakupovat naplno.

Přihlaste se na školení oXyShopu 7 kroků k rekordní vánoční sezóně a budete na letošní Vánoce zodpovědně a včas připraveni.

4. Speciální klíčová slova

V období Vánoc doporučujeme vytvořit kampaně se speciálními klíčovými slovy, která jinak během roku nejsou vyhledávaná. Jaká klíčová slova pro Vánoce spojená s vaším sortimentem si můžete ověřit v Návrháři klíčových slov a Google Trends. Z přehledů získáte formu hledaných spojení a využijete je jak v kampaních, tak i na webu (v popisu produktu/kategorie, SEO titulky/popisky, nová kategorie, článek apod.).

5. Sezónní inzeráty

Informaci, že je daný produkt vhodný jako dárek, můžete zmínit i v inzerátu či speciálních vánočních bannerech pro obsahovou síť. Doporučujeme změnit nejen textaci, ale i CTA prvky. V inzerátech otestujte funkci Countdown.

6. Sezónní rozšíření

Komunikujte speciální slevy a akce pomocí rozšíření v Google Ads - Rozšíření o propagaci. Pomocí tohoto rozšíření můžete komunikovat dopravu zdarma, procentuální slevy na produkty nebo slevový kód vygenerovaný ve vašem eshopu. Rozšíření se pak prezentuje formou nápadného štítku u textových reklam, a tak snížíte riziko, že zákazníci vaši reklamu přehlédnou. Navíc štítek přímo odkazuje na zlevněný produkt či kategorii, takže zákazníkovi navíc zkrátíte nákupní cestu.

7. Preciznost a péče

Myslete také na termín, do kdy stihnete všechny poptávky před Vánoci vyřídit a tento termín jasně komunikujte zákazníkům. Na Heureka a Zboží je štítek Garance doručení do Vánoc. Provozujete-li pronajímaný eshop od oXyShopu, můžete využít v posledním týdnu funkci odpočítávání a další vhodné plochy. Máte-li eshop na míru od oXyShopu, obraťte se na našeho projektového manažera pro nalezení toho nejlepšího řešení pro váš eshop.

Buďte od teď až do Vánoc ve střehu, zvládnutá vánoční sezóna mívá dozvuky až do února a má vliv na výkon následujícího roku. Velká část zákazníků na vašem eshopu pravděpodobně nikdy dříve nenakoupila, vhodnou zákaznickou péčí a promyšlenými nabídkami v novém roce se z nich mohou stát pravidelní zákazníci.

Šťastné a veselé!

Za oXyShop vám přejeme tu nejlepší vánoční sezónu a poté zasloužený odpočinek v průběhu vánočních svátků.

Doporučujeme

Související články
arrow icon