E-commerce Expo Kraków 2018 je již za námi
Jak to všechno probíhalo?
Nejdříve přišla na řadu bojová porada, kdy jsme se museli shodnout, na které konference se půjdeme podívat a jakým systémem budeme procházet uličky vystavovatelů. A že jich nebylo málo! Vystavovatelů přišlo opravdu hodně a to jak z řad digitálních agentur, dopravců, přepravců, vývojářů, tak ze všech různých platforem nabízejících prodej á la Amazon, Allegro apod. Leckdy jsme se setkávali se spoustou zajímavých myšlenek, nápadů a informací, které nás překvapily. Zjistili jsme, že Poláci jsou v mnohém sice dále než my, ale zároveň i v mnohém až krok za námi.
Velmi nás překvapila jazyková nepřipravenost. A to doslova. V řadě případů nás místo odpovědi čekal zoufalý výraz ve tváři s okamžitým otočením se na kolegu a s prosbou o pomoc při jednání s námi. Tento kolega na tom bohužel většinou nebyl o moc lépe, a tak jsme se často domlouvali téměř rukama a nohama. I tak to však byla konverzace velmi milá – Poláci jsou vstřícní a ochotní povídat si v podstatě o čemkoliv.
Úzce spolupracujeme s kolegy z Mall Group, kteří definují, jakým způsobem je potřeba e-shop CZC.cz rozvíjet. O realizaci jejich požadavků se stará dvacítka specialistů ve vyhrazeném týmu. Do týmu hledáme IT analytika, který by nám pomohl specifikovat jednotlivé požadavky a navrhl způsob, jak je realizovat. Využijeme tvé technické znalosti, pro porozumění kontextu zákazníkova požadavku a určení priorit se budou hodit přesahy do business logiky a online marketingu.
Těšíme se na tvé nápady a inovace. Budeš se spolu s námi rozvíjet v oblasti e-commerce v jedinečném projektu e-shopu CZC.cz!
Rádi jsme se zastavili u stánků polských vývojářů, jako jsou např. Sky-Shop.pl, IAI-Shop.com, ale i u těch celosvětových jako je PrestaShop nebo Magenta, u kterých jsme s potěšením strávili i delší dobu. Navštívili jsme pro zajímavost i společnosti nabízející platební brány. Stejně jako dopravců a obalářů jich bylo nespočet!
Nechyběly ani firmy zajišťující WMS (Warehouse Management System), CRM pro e-commerce, virtuální data centra, expanzi do okolních i vzdálenějších států, agentury zaměřené na analytiku, zbožové porovnávače, emailing a digitální marketing všeobecně. Všude jsme se i přes jazykovou bariéru dozvěděli spoustu zajímavých informací a získali mnoho podnětů pro nastartování spolupráce. A i přes to, že jsou Poláci ve svém e-commerce světě hodně uzavření a daleko za hranice nevidí, mnohdy jsme našli společnou řeč.
Veletrh zkrátka předčil naše očekávání. Jak po stránce organizační, kdy se nedalo v podstatě nic vytknout, tak po stránce obsahové, lidské i odborné. Jen škoda té angličtiny, kterou výrazné procento Poláků bohužel neovládá. Ještěže té sousedské polštině aspoň rozumíme…
A co nás teď čeká?
Třídění promo materiálů, vizitek a hlavně zpracování všech podnětů, které jsme získali. Už se těšíme, až získané nápady a inspirace převedeme do praxe pro naše stávající i budoucí partnery, provozovatele pronajímaných eshopů i eshopů na míru.
Eliška za business development, Martin za pronajímané oXyShopy