Jak vylepšit dobrý pocit z nákupního košíku
Budoucnost e-commerce je v mobilních zařízeních
Dnes už pravděpodobně nikoho nepřekvapí informace, že se mobilní zařízení stávají klíčovou platformou v e-commerce odvětví. Ne každý si však uvědomuje, že spolu s preferovaným zařízením se mění i zákaznické chování. Nakoupit prostřednictvím mobilního zařízení se totiž rozhodne o 50 % méně návštěvníků než na počítači. Jak zmínil Tomáš: čím dál více lidí využívá k prohlížení e-shopů mobilní telefon, ale malá konverzní míra z tohoto zařízení přináší ušlý zisk.
Mobilní telefony bojují s nízkou konverzní mírou
Proč tomu tak je? Důvod je jednoduchý, zákazníci na mobilních telefonech rádi vyhledávají informace vedoucí k nákupnímu rozhodnutí. Daleko méně rádi však vyplňují informace nutné k dokončení objednávky a samotný nákupní proces zpravidla dokončují až na počítači. To znamená nižší konverzní míru na mobilních zařízeních a zároveň nebezpečí, že si zákazník nákup rozmyslí nebo si vybere jiného dodavatele než objednávku dokončí. Z toho důvodu je nutné zákazníkům nákupní proces co nejvíce usnadnit, aby nákup na mobilním telefonu dokončili ihned a konverzní míra se přiblížila hodnotám na počítači.
Nejčastější důvody pro opuštění nákupního procesu
60 % lidí
Extra náklady (doručení, daň, poplatky)
37 % lidí
Potřeba se registrovat
28 % lidí
Příliš komplikovaný nákupní košík
Jak zvýšit konverzní míru dokončení nákupu?
Zákazníci nejčastěji začínají nákupní cestu na domovské stránce či vstupní stránce (tzv. landing page). Statistiky Google říkají, že 78 % lidí ukončí nákup na kartě zboží a dalších až 82 % lidí ho ukončí v jednotlivých krocích, které zákazníka provádí nákupním procesem.
Řešením, jak počet nedokončených nákupů snížit, může být jednodušší cesta při placení, vylepšení UX pro jednotlivé kroky či sledování jednotlivých nákupních kroků v čase.
Google vsází na Google Pay
Google věří, že jednou z možností, jak zákazníkům zjednodušit nákupní proces a zvýšit počet dokončených nákupů na telefonu, je implementace Google Pay. Jedná se o službu, díky které můžou zákazníci platit na podporovaných e-shopech jednoduše, rychle a bezpečně. Při plné integraci zaplatí na dvě kliknutí a to bez nutnosti vyplňovat nadměrné množství informací.
Jak Google Pay funguje?
Uživatelům stačí debetní či kreditní karta a aplikace Google Pay. Do této aplikace zadají číslo své platební karty, která se jim uloží a při platbě si pouze vyberou, kterou kartou chtějí platit. Uloží si zároveň také všechny informace potřebné k dokončení objednávky jako adresa doručení nebo osobní údaje. V procesu objednávky pak uživatelé nemusí nic složitě vypisovat a pouze zvolí vhodnou a předem uloženou variantu. Zaplatí pak pouhým kliknutím na tlačítko na e-shopu. Celý checkout proces je díky Google Pay možné dokončit na 2 kliknutí i na mobilních zařízeních.
Google Pay je možné využít i při placení v platebních terminálech v kamenných obchodech.
Google Pay využívají i celosvětoví hráči
Služba Google Pay je spuštěna v 68 zemích světa a implementovanou ji mají i celosvětoví hráči jako Shopify, Uber, Wish, Airbnb, Revolut, T-mobile. Využívá ji také náš klient CZC.cz.
Zajímá vás Google Pay?
Neváhejte se zeptat nás nebo přímo Tomáše Böhma na další podrobnosti. Váš dotaz odešlete na e-mail marketing@oxyshop.cz.
Tomáš Böhm
Product Marketing Manager, Consumer Payments, CEE at Google
Své dlouholeté zkušenosti sbíral Tomáš jako generální ředitel v More Rewards, kde byl zodpovědný za zavedení věrnostní program MasterCard Priceless Specials. Dále působil jako strategický marketingový ředitel ve firmě Up Česká Republika, která mu umožňovala spravovat nové produkty v oblasti zaměstnaneckých benefitů, a to od prvotního výzkumu až po uvedení finálního produktu na trh. V současné době pracuje Tomáš pro společnost Google jako produktový marketingový manažer. Konkrétně se zabývá vytvářením prostředí pro úspěšné zavedení nové platební metody na trzích střední a východní Evropy.