Kampaň, která zamávala sociálními sítěmi v roce 2019
Kampaň pro Pilot G-2, která sbírá jedno ocenění za druhým:
Cíl kampaně: Navýšení prodejů pera Pilot G-2, oslovení nové cílové skupiny - vysokoškoláci v ČR a SK
Digitální agentura Fragile dostala zadání pro vytvoření kampaně, která pomůže zvýšit prodeje pera Pilot G-2 u vysokoškoláků. Provedla analýzu této cílové skupiny a zjistila, že se jedná o:
- ženy a muže ve věku 19 - 25 let z ČR a SK
- ambiciózní mileniály, kteří potřebují hloubku myšlenky, a kteří věří ve význam studia, kterému přikládají vysokou důležitost
Problémem, se kterým se agentura již od počátku potýkala bylo, že školáci již psací potřeby příliš nevyužívají a zápisy si píší spíše na notebooku. Kampaň se tedy rozhodla pojmout kreativně, aby cílovou skupinu zaujala, ale aby zároveň měla nějakou hloubku.
Vytvořila online stránku s Testem osobnosti, na kterou směřovala všechny kampaně z různých reklamních kanálů - PPC reklama (Search i Display), sociální sítě, influenceři, Spotify.
Studenti vyplnili test, ve kterém zjistili, jakým typem studenta jsou. Na základě jejich profilu jim byla doporučena barva pera Pilot G-2 vhodná právě pro ně. Konceptem kampaně však nebyla práce s cílovou skupinou pouze během kampaně, ale také po jejím skončení. Z toho důvodu stránka zároveň sloužila i pro sběr e-mailových adres, na které agentura zasílala tipy pro učení a e-book s dalšími cool tipy.
Jaké byly výsledky kampaně?
- Kampaň probíhala po dobu zimního semestru
- Celkem se dokončilo 62 000 testů
- Získalo se 19 115 e-mailových adres
- Prodeje pera Pilot G-2 narostly o 287 %
- Prodalo se 75 000 kusů Pilot G-2
- Celkový počet nově oslovených vysokoškoláků přesáhl 800 000
Jaká ocenění kampaň získala?
- 1. místo v soutěži Fénix Content Marketing
- 1. místo v kategoriích Social a Spotřební zboží a služby B2C v soutěži Internet Effectiveness Awards
- 3. místo v Digitální reklamní kampani roku 2019
Zhodnocení kampaně očima oXyShopu
Případová studie pera Pilot G-2 je skvělou ukázkou toho, jak marketing funguje, když máte skvělou myšlenku.
Z naší zkušenosti nejsou sociální sítě u většiny segmentů kanálem, který by přinášel velké procento přímých konverzí. Jsou však často prvním kontaktem zákazníka se značkou, produktem nebo e-shopem. Můžete tak své zákazníky zaujmout, představit potřebné informace a s publiky nadále pracovat. Rozhodně se vyplatí je v rámci marketingového mixu nepodceňovat.
Než se do tvorby jakékoliv kampaně pustíte, stanovte si její cíle. Chcete podpořit prodej? Rozšířit povědomí o značce? Nebo něco úplně jiného? A jak daný cíl budete měřit?
Poté si důkladně nastudujte svou cílovou skupinu. Od toho se bude odvíjet celá strategie kampaně i samotná komunikace. Co se strategie týče, osvědčilo se nám nad ní přemýšlet komplexně a uvědomit si silné stránky produktu nebo služby. Na nich poté založit marketingovou komunikaci.
A nezapomeňte ke komunikaci přidat také nějakou myšlenku nebo benefit. A to ať už v podobě psychologického testu nebo e-booku jako u Pilot G-2 či nějaké rady, tipy nebo něco úplně jiného.
Chcete poradit, jak nad strategií přemýšlet nebo jak vytvořit originální reklamní kampaň?
Napište nám!