B2C i B2B internetové obchody
B2C je nejrozšířenější model internetového podnikání. Zkratka pochází z anglického označení Business-to-Customer, tedy vztah obchodník-zákazník. B2B model označuje obchodní vztah Business-to-Business, tedy vztahy mezi obchodními společnostmi.
Termín B2C
Business-to-customer (obchodník-zákazník) zahrnuje vztahy mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky. Jedná se o klasický a nejvíce rozšířený způsob prodeje zboží na internetu. S tímto typem prodeje se bez nadsázky setkal každý uživatel internetu. Může se jednat o prodej hraček, elektroniky, zlata, pneumatik, oděvů, doplňků, potravin, léků, bot, ale i dalšího méně obvyklého zboží.
Cílem B2C eshopů je získat a udržet si zákazníka. Grafika obchodů by proto měla odpovídat a oslovovat specifickou cílovou klientelu (např. ženy, muže, sportovce, důchodce, rybáře, rodiče apod.). Celkové pojetí eshopů musí vytvářet příjemné prostředí a zprostředkovat příjemný nákup se snadnou orientací v nabídce zboží.
Termín B2B
Business-to-Business (obchodník-obchodník) vystihuje obchodní vztahy mezi obchodními společnostmi, kdy dodavatel prodává svým obchodním partnerům za speciálních podmínek (jiné ceny, dodací lhůty, doby splatnosti, kredity, speciální typy doprav apod.). Významným rysem modelu B2B je důraz na logistiku a zajištění samotného obchodu.
B2B vztahy jsou většinou založeny na principu elektronické výměny dat. Objednávky, faktury a dlaší doklady, jsou-li posílány elektronickou cestou, sníží náklady a vedou k automatizaci celého procesu. Dalším stupněm B2B obchodování jsou různá internetová tržiště, která zprostředkovávají obchody jako takové.
Naše eshopy jsou připravené na obchodování B2C i B2B!
oXyShopy patří mezi profesionální eshopy, které umožňují oba typy prodeje. Výjimkou nejsou ani eshopy, které mají svou B2C a B2B variantu. Ať už se chystáte prodávat koncovým zákazníkům nebo potřebujete eshop pro své dodavatele, nebo chcete obojí, máme pro vás vhodné řešení. Vyberte si z našeho portfolia produktů ten pravý přesně pro vás.