Otevřít

Co bude vydělávat e-shopům: responzivní a mobilní design

19. prosinec 2013

Máte přehled, kolik procent zákazníků si váš eshop zobrazuje pomocí mobilních telefonů a tabletů a kolik z nich dokončí objednávku?

Mobilní zařízení se v listopadu 2013 postarala o 20% podíl světového brouzdání na internetu. Jde o podíl v užívání, vycházející z počtu zhlédnutých stránek, tedy nikoliv počtu uživatelů či návštěvníků.

Za poslední rok stouplo využití mobilních technologií o 53 %. Přičtěte k tomu klesající zájem o osobní počítače (meziroční pokles prodejů o 10 %) a je jasné, kam směřuje aktuální trend. Brouzdání na počítačích či noteboocích v řadě případů přebírají mobilní telefony a tablety a je patrné, že používání mobilních zařízení i pro nákupy se bude dále rozšiřovat.

Od mobilu přes tablet až k velkému monitoru: rozeběhněte svůj oXyShop na všech zařízeních

mobil01

Od mobilu přes tablet až k velkému monitoru: rozeběhněte svůj oXyShop na všech zařízeních

Proč má smysl zabývat se responzivním designem?

Běžná internetová stránka se na mobilním zařízení zobrazí celá - veškeré ovládací prvky jsou malé a návštěvník si musí každou část stránky přiblížit, aby ji vůbec mohl ovládat nebo číst. Samotná ergonomie je také uzpůsobena k použití na počítači. Tlačítka jsou malá a odkazy blízko sebe. Na mobilním zařízení však vše ovládáte prsty a ty mají mnohem větší plochu než kurzor myši. Důsledek? Často velmi nízké nebo dokonce žádné objednávky od zákazníků s mobily a tablety.

Co je responzivní design konkrétně?

Responsivní (taktéž respozivní, responsive) design můžeme přeložit jako přizpůsobivý design. Dá se bez nadsázky říct, že responzivní design je v současné době vaše příležitost, v blízké budoucnosti nutnost, pokud vám záleží na vašich obchodních konverzích. Funkčnost responzivního designu je založená na pravidlech, umožňujících měnit stylování webu nebo eshopu v závislosti na šířce obrazovky. Velikosti jednotlivých prvků se pak nezadávají v bodech, ale v procentech velikosti obrazovky. Díky responzivnímu stylování webových stránek dosáhnete optimalizace zobrazení na všech mobilních zařízeních.

Zjednodušeně řečeno:

na webu či eshopu s s responzivním designem se informace automaticky přeskládají a zmenší tak, aby byly vidět i skrze onu „klíčovou dírku“. Tím se váš internetový obchod stane mnohem přehlednější a lépe ovladatelnější pro zákazníky, nakupující ze všech typů mobilních zařízení s různě velkými displeji.

Prohlédněte si jednu z typických ukázek responzivního designu www stránky s „přizpůsobováním“ obsahu velikosti prohlížeče:

Jaký je rozdíl mezi responzivním a mobilním designem?

Zatímco mobilní design je zcela unikátně vytvořen pouze pro uživatele s mobilními telefony, responzivní design jen upravuje zobrazení webu na míru danému zařízení. Obsah, vzhled i funkce zůstávají stejné, jako u standardní webové verze.

Vyzkoušejte si obě verze grafických vzhledů pro oXyShopy

Zatímco mobilní design je zcela unikátně vytvořen pouze pro uživatele s mobilními telefony, responzivní design jen upravuje zobrazení webu na míru danému zařízení. Obsah, vzhled i funkce zůstávají stejné, jako u standardní webové verze. u v budoucnosti „neujel vlak“, připravili jsme nový responzivní i mobilní vzhled, které je možné nasadit na oXyShopy X5 i Ready2Go.

Vyzkoušejte si funkčnost těchto verzí:

Máte zájem o mobilní nebo responzivní verzi oXyShopu?

Kontaktujte vašeho projektového manažera nebo nám dejte vědět na e-mailu obchod__at__oxyshop.cz. Vše s vámi probereme a zvolíme nejvhodnější postup.