5 tipů pro efektivnější emailing
Jistě za svých zkušeností víte, že je nákladnější získat nového zákazníka, než přimět již stávajícího k dalšímu nákupu. Emailing může být levným marketingovým nástrojem, kterým snadno a pravidelně oslovíte vaše cenné publikum. U průměrného eshopu může správně používaný mailing tvořit až třetinu tržeb. Udává se, že v průměru email marketing zvládne vygenerovat návratnost investic (ROI) ve výši 3 800 %. (Zdroj: www.campaingmonitor.com)
Při tvorbě každého nového newsletteru mějte na paměti následující body:
1. PŘEDMĚT EMAILU: jeho tvorbě věnujte nejvíce času, je jedním z nejdůležitějších prvků
- Má největší vliv na open rate. Pakliže vám adresát váš newsletter ani neotevře, je naprosto jedno, jak geniální obsah odeslaného emailu jste vytvořili.
- Nepřekračujte počet 75 znaků, jen tak bude předmět přehledný a adresát jej rychle přečte a identifikuje.
- Můžete použít tzv. „Call to action“, tedy výzvu k nějaké akci přímo v předmětu.
- Zkuste se sami zamyslet, jestli byste email s takovým předmětem otevřeli.
2. POUŽÍVEJTE UTM PARAMETRY: jen tak můžete sledovat úspěšnost vašeho mailingu
- Možná tomu nebudete věřit, ale stále je rozesílána velká spousta newsletterů bez UTM parametrů.
- Díky UTM parametrů pak v Google Analytics můžete rozlišit jednotlivé sady a kampaně emailového marketingu.
- Strukturujte si parametry rozumně, doporučujeme používat například číslo týdne.
Příklad správného použití: utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_campaign=52-2017-novinky
3. PLÁNUJTE DŮKLADNĚ A VČAS
- Doporučujeme v mailingu propagovat produkty, po kterých je obvykle větší poptávka, případně produkty, jejichž frekvence nakupování je vyšší. Nemá význam plošně rozesílat na všechny odběratele reklamu na specifickou a drahou věc, to nepřinese dobré výsledky.
- Dopředu si vytvořte roadmapu rozesílek. Je důležité, aby byly v souladu s dalšími akcemi, které budou probíhat na vašem eshopu. Tematicky orientovaný newsletter bude mít vždy lepší výsledky než náhodně poskládaný mailing, který obsahuje nesourodé produkty bez jakékoliv spojitosti.
- Než se pustíte do tvorby newsletteru, definujte si jeho cíl. Může to být třeba prodejnost, nebo upevnění vztahu s odběratelem. Tomu pak pochopitelně přizpůsobte obsah emailu. Pokud vám jde jen o navázání kontaktu, je nadbytečné v newsletteru zobrazovat nabídku, ale raději vytvořte nějaký užitečný obsah.
4. MÉNĚ JE V EMAILINGU ROZHODNĚ VÍCE: myslete na to, že lidé na internetu nečtou, spíše „skenují“ text, který vidí.
- Využívejte raději odrážek a seznamů. Rozhodně se vyhněte dlouhému jednolitému textu.
- Neodhalujte hned vše přímo v emailu, je třeba přimět čtenáře k akci, kterou je většinou proklik.
5. ŠETŘETE NÁKLADY
- Mailing má tu obrovskou výhodu, že oproti jiným marketingovým kanálům v podstatě nic nestojí. Většinou vám ho ale musí nakreslit grafik, který si své práce cení.
- Přestože graficky vychytaný newsletter bude velice příjemný pro oči vašich odběratelů, výrazný vliv na click rate to mít nebude. A na následné transakce v eshopu už vůbec ne.
- Vždy mějte na paměti, že hlavním cílem newsletteru je proklik!
Náš TIP
Už jste slyšeli o newsletterové šabloně oXyShop?
1. Díky ní budete mít nulové náklady na grafika. Vše si totiž zvládnete naklikat sami za pouhých 5 minut.
2. Celou rozesílku si jednoduše opatříte UTM tagy jedním kliknutím při tvorbě newsletteru.
3. A samozřejmě nabízíme plánování a strategii jako součást přípravy newsletterové šablony na míru vašeho eshopu.
Jak může například vypadat newsletterová šablona oXyShop: