5 tipů pro efektivnější emailing

Během následujících tří minut se dozvíte, na co byste rozhodně neměli zapomenout, když využíváte emailový marketing.

Jistě za svých zkušeností víte, že je nákladnější získat nového zákazníka, než přimět již stávajícího k dalšímu nákupu. Emailing může být levným marketingovým nástrojem, kterým snadno a pravidelně oslovíte vaše cenné publikum. U průměrného eshopu může správně používaný mailing tvořit až třetinu tržeb. Udává se, že v průměru email marketing zvládne vygenerovat návratnost investic (ROI) ve výši 3 800 %. (Zdroj: www.campaingmonitor.com)

Při tvorbě každého nového newsletteru mějte na paměti následující body:

1. PŘEDMĚT EMAILU: jeho tvorbě věnujte nejvíce času, je jedním z nejdůležitějších prvků

  • Má největší vliv na open rate. Pakliže vám adresát váš newsletter ani neotevře, je naprosto jedno, jak geniální obsah odeslaného emailu jste vytvořili.
  • Nepřekračujte počet 75 znaků, jen tak bude předmět přehledný a adresát jej rychle přečte a identifikuje.
  • Můžete použít tzv. „Call to action“, tedy výzvu k nějaké akci přímo v předmětu.
  • Zkuste se sami zamyslet, jestli byste email s takovým předmětem otevřeli.

 

2. POUŽÍVEJTE UTM PARAMETRY: jen tak můžete sledovat úspěšnost vašeho mailingu

  • Možná tomu nebudete věřit, ale stále je rozesílána velká spousta newsletterů bez UTM parametrů.
  • Díky UTM parametrů pak v Google Analytics můžete rozlišit jednotlivé sady a kampaně emailového marketingu.
  • Strukturujte si parametry rozumně, doporučujeme používat například číslo týdne.

Příklad správného použití: utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_campaign=52-2017-novinky
 

3. PLÁNUJTE DŮKLADNĚ A VČAS

  • Doporučujeme v mailingu propagovat produkty, po kterých je obvykle větší poptávka, případně produkty, jejichž frekvence nakupování je vyšší. Nemá význam plošně rozesílat na všechny odběratele reklamu na specifickou a drahou věc, to nepřinese dobré výsledky.
  • Dopředu si vytvořte roadmapu rozesílek. Je důležité, aby byly v souladu s dalšími akcemi, které budou probíhat na vašem eshopu. Tematicky orientovaný newsletter bude mít vždy lepší výsledky než náhodně poskládaný mailing, který obsahuje nesourodé produkty bez jakékoliv spojitosti.
  • Než se pustíte do tvorby newsletteru, definujte si jeho cíl. Může to být třeba prodejnost, nebo upevnění vztahu s odběratelem. Tomu pak pochopitelně přizpůsobte obsah emailu. Pokud vám jde jen o navázání kontaktu, je nadbytečné v newsletteru zobrazovat nabídku, ale raději vytvořte nějaký užitečný obsah.

 

4. MÉNĚ JE V EMAILINGU ROZHODNĚ VÍCE: myslete na to, že lidé na internetu nečtou, spíše „skenují“ text, který vidí.

  • Využívejte raději odrážek a seznamů. Rozhodně se vyhněte dlouhému jednolitému textu.
  • Neodhalujte hned vše přímo v emailu, je třeba přimět čtenáře k akci, kterou je většinou proklik.

 

5. ŠETŘETE NÁKLADY

  • Mailing má tu obrovskou výhodu, že oproti jiným marketingovým kanálům v podstatě nic nestojí. Většinou vám ho ale musí nakreslit grafik, který si své práce cení.
  • Přestože graficky vychytaný newsletter bude velice příjemný pro oči vašich odběratelů, výrazný vliv na click rate to mít nebude. A na následné transakce v eshopu už vůbec ne.
  • Vždy mějte na paměti, že hlavním cílem newsletteru je proklik!

Náš TIP

Už jste slyšeli o newsletterové šabloně oXyShop?
1. Díky ní budete mít nulové náklady na grafika. Vše si totiž zvládnete naklikat sami za pouhých 5 minut.
2. Celou rozesílku si jednoduše opatříte UTM tagy jedním kliknutím při tvorbě newsletteru.
3. A samozřejmě nabízíme plánování a strategii jako součást přípravy newsletterové šablony na míru vašeho eshopu.

Jak může například vypadat newsletterová šablona oXyShop:

5 tipů pro efektivnější emailing

5_tipu_pro_efektivnejsi_emailing_2