68 % lidí preferuje komunikaci značky přes e-mail – jak ho dělat správně a vytěžit z něj co nejvíce?

E-mailing je jedním z nejlevnějších a nejefektivnějších reklamních kanálů, kterými lze zaujmout své zákazníky, budovat jejich loajalitu, brand a zvyšovat prodeje. Zní to dobře? A chcete toho díky e-mailingu docílit také? Martin Sokol, náš Head of Sales a Monika Poláková, Product Specialist a Process Manager z Ecomailu vám prozradí konkrétní tipy včetně ukázek e-mailů z praxe, které se nám osvědčily a fungují.

Proč a jak zapojit e-mail marketing do marketingového mixu?

Hlavním důvodem je jednoduchost. Každý, kdo dnes nakupuje online, má k dispozici e-mailovou adresu. Není proto nic jednoduššího, než tuto databázi využít pro marketing a navýšit si tak prodej i loajalitu zákazníků.

V rámci e-mailingu pracujeme s:

  • Akvizicí – pomocí formulářů, pop-upů, přihlášení k odběru novinek a další
  • Retencí (udržování zákazníků) – nejdražší zákazník je ten nový, proto se vám vyplatí investovat především do stávajících zákazníků
  • Reaktivací – připomeňte se neaktivním zákazníkům, kteří u vás mohou nakoupit například až po roce

Hlavní výhody e-mailingu:

  • Jedná se o nejlevnější a nejefektivnější prodejní kanál
  • Nezačínáte od nuly – v případě, že již e-mail od zákazníka získáte, projevil o váš brand či produkt/službu zájem, souhlasil s GDPR.
  • Lidé jsou zvyklí dostávat obchodní sdělení, což ale zároveň můžete využít k tomu, abyste se odlišili od „tuctových“ newsletterů, kterých máte plnou schránku a předali zákazníkům "něco navíc".
  • Umožňuje být osobní a cílený pomocí segmentace (např. VIP zákazníci, nakoupili jednou, ještě nenakoupili), personalizace (oslovení jménem, nabídka unikátního slevového kódu), preference (zákazník se sám může rozhodnout, jaký obsah chce odebírat), doporučení (up-sell, cross-sell – nabídnete produkty, které souvisí s již zakoupeným zbožím).
  • Je dobře změřitelný. E-mailingové nástroje již běžně umožňují kvalitní statistiky, které lze propojit i například s Google Analytics. To vám umožní sbírat užitečná data a měřit nastavená KPI’s.
  • Získáte větší prostor na budování značky a podporu dalších prodejních kanálů.
 
Jak konkrétně pracovat s daty? Jak řešit GDPR a efektivně čistit databázi od „mrtvých“ kontaktů? Co všechno lze měřit? Jak využít získaná data k reportingu a optimalizaci pomocí A/B testování, metrik? Co všechno je potřeba pro správné napojení Ecomailu na oXyShop?

Podívejte se na webinář, na kterém vám prozradíme také tipy na konkrétní e-maily, které lze posílat v souvislosti s životním cyklem nakupujícího – od jeho registrace, provedení prvního nákupu, v případě nerozhodného zákazníka, vracejícího se zákazníka, věrného zákazníka po ztraceného zákazníka.


 

Se vším vám rádi pomůžeme

Potřebujete pomoct s nastavením efektivní e-mailingové strategie a KPI’s? 
Nebo s napojením nástroje, optimalizací, automatizací, segmentací, personalizací či vytvořením konkrétního obsahu?

Nebojte se na nás obrátit na e-mail marketing@oxyshop.cz. Rádi vám pomůžeme.
arrow icon