Jak začít s reklamní strategií v online prostředí? – Přesvědčte zákazníky ve fázi THINK
Ve fázi THINK dejte zákazníkovi důvod, proč má nakoupit zrovna u vás
Ve fázi THINK je vaším cílem upevnit poptávku. V této fázi mluvíte k zákazníkům, kteří váš produkt nebo značku znají a už zvažují nákup, nejsou ale ještě definitivně rozhodnutí. Je to tedy ideální fáze pro budování důvěry, přesvědčování a vzdělávání zákazníků.
Co vám pomůže zákazníka posunout k fázi DO a k nákupu? Je to obsah, který je:
- podrobný,
- pro zákazníka přínosný
- a hlavně srozumitelný a přehledný.
Tvořte obsah s jasným prodejním argumentem
Články, videa, recenze produktů, jejich srovnání, podrobné parametry, FAQ, nákupní rádce – to vše je obsah, který zákazníci ve fázi THINK chtějí a vyloženě ho vyhledávají. Nebylo by skvělé, kdyby tento obsah našli právě u vás?
Než se ale pustíte do psaní, nejprve si odpovězte, jaký má daný článek ÚČEL. Proč ho tvoříte a jak vám pomůže prodat? Nepište ho jen tak, pokud pro vaše podnikání nedává smysl. Stanovte si vždy konkrétní prodejní argument.

Příklad: Pells je česká firma zabývající se prodejem cyklistického vybavení. Prodejním argumentem pak v článku o typu kola "Gravel bike Raw" je představení faktů o kole a jeho přiblížení cílové skupině.
Pište o tom, co zákazníky zajímá
Nebojte se investovat do kvalitní analýzy trhu a klíčových slov, zamyslete se, co lidé hledají a co chtějí vědět. A pak o tom tvořte vzájemně provázaný obsah.
Pozor ale na to, abyste ve fázi THINK nebyli příliš „kreativní“ a neodradili jste zákazníky. Držte se při zemi, buďte srozumitelní, strukturujte a tvořte chytlavé titulky. „5 tipů nebo 10 rad, jak ...“ jsou sázkou na jistotu.

Tip: Pár jednoduchých rad k tvorbě obsahového marketingu pro různé kanály najdete tady.
Připomeňte se zákazníkům dobře cíleným PPC remarketingem
Cílit na zákazníka ve fázi THINK PPC remarketingem je skvělá cesta k tomu, jak ho pobídnout k nákupu. I tady má ale kreativa svá pravidla.
Hlavním cílem takového remarketingu je zákazníkovi připomenout to, co už viděl a o co projevil zájem. Proto si dejte dobrý pozor, abyste mu ukázali právě to – žádné jiné produkty, žádná nová sdělení.
Příklad: Pokud si u vás zákazník prohlížel telefony, nenabízejte mu v PPC remarketingu pračky, bude to zbytečně vynaložené úsilí.
I u sdělení platí jednoduché: méně je více. Je lepší intenzivně opakovat stále to stejné sdělení než ho střídat s jinými, na které zákazník předtím ještě nenarazil. Držte linii, zopakujte stejné sdělení, ukažte stejný produkt, přidejte logo, dodržte grafickou jednotnost. A bude to fungovat.
Vsaďte na sílu e-mail marketingu
Pokud se vám podařilo na zákazníka získat kontakt ještě před samotným nákupem (třeba ve formuláři, jeho přihlášením k odběru newsletteru nebo výměnou za slevu na první nákup), jste ve skvělé pozici, jak ho posunout fází THINK dále.
Buďte pragmatičtí, průměrná čtenost e-mailů pobízejících zákazníky vrátit se zpět na landing page nepřesahuje 10 vteřin. Musíte tedy zaujmout tak, aby e-mail neskončil v koši.
Jak toho dosáhnout? Soustřeďte se hlavně na předmět e-mailu, který musí být krátký a lákavý. Samotný text by pak měl být personalizovaný, zaměřený na konkrétního zákazníka. A to nejdůležitější – e-mail musí být pro čtenáře přínosný – kromě kreativy je tady hodně důležitá taky pečlivá segmentace.

Tip: Jak dělat kvalitní a účinný e-mail marketing se dozvíte tady.
Jak pracovat se zákazníky v posledních dvou fázích?
Teď už víte, jak zaujmout ve fázi THINK. V příštím díle se můžete těšit na rady a tipy zaměřené na práci se zákazníky v posledních dvou fázích nákupního procesu. Nezapomeňte sledovat náš blog, ať vám nic neunikne.