Objevte kouzlo e-mail marketingu
Co je e-mail marketing a proč se vyplatí?
E-mail marketing není hromadné rozesílání e-mailů a doufání, že je otevře co nejvíce lidí. Je to způsob, jak si vybudujete vztah se zákazníky, kteří navíc o kontakt nebo nákup u vás stojí. Už vám přece dali svoje e-mailové adresy. Čeho všeho díky e-mail marketingu můžete dosáhnout?
- Rychle oslovíte velkou skupinu lidí.
- Zacílíte na specifické okruhy zákazníků.
- Vybudujete si se zákazníky vztah a posílíte značku.
- Podpoříte prodej na vašem e-shopu.
Součástí e-mail marketingu je nastavení cílů, získávání kontaktů, údržba databáze, tvorba a automatizace kampaní, propojení s dalšími kanály a samozřejmě vyhodnocování. To všechno zvládnete s pomocí jakéhokoliv kvalitního e-mailového nástroje. Za nás doporučujeme například Ecomail.
Jak na efektivní e-mail marketing?
Nejdříve musíte vědět, pro koho e-maily tvoříte. Základem jsou data, díky kterým zákazníky poznáte a vytvoříte pro ně personalizované e-maily. Ty dodají pocit osobní komunikace a pomohou při budování důvěry nebo přizpůsobení nabídky.
Na informace se můžete zeptat svých zákazníků ve formuláři na webu, na prodejně nebo na Facebooku. Získáte je ale i pomocí trackovacího kódu na webu.
Způsoby, jakými lze získat cenné informace o zákaznících online a kanály, kterými k nim poté můžete komunikovat, zobrazuje obrázek níže.
Díky segmentaci oslovíte konkrétní skupiny
Na základě dat můžete rozdělit kontakty do skupin podle společných znaků – segmentovat – a přizpůsobit obsah jejich zájmům a vlastnostem. Díky segmentaci každý dostane informace, které jsou pro něj užitečné.
Segmentovat můžete podle:
- vlastností (pohlaví, PSČ, preference, …)
- aktivity v kampaních (míra otevření, prokliky)
- pohybu na webu (návštěva konkrétních kategorií, produktů)
- nákupního chování (nákup za posledních x dní, nákupy v určité kategorii)
Jednou z možností je segmentace podle vlastností, v tomto případě podle preferencí zákazníka.
Podle nich poté přizpůsobte obsah vašeho e-mailu danému zákazníkovi.
Náš tip: Pokud prodáváte krmivo pro domácí mazlíčky, zeptejte se na zvířata v domácnosti a podle toho přizpůsobte obsah newsletterů.
K čemu informace o zákaznících využijete?
- Jméno a příjmení pomůže s oslovením.
- Adresa dovolí cílit na zákazníky z určité oblasti.
- Datum narození pro přání k narozeninám.
- Abyste věděli, jak dlouho můžete informace spravovat, potřebujete znát datum registrace k odběru.
- Navštěvované kategorie napoví, co zákazník na webu hledá.
Náš tip: Prodáváte drogerii? Odhadněte, kdy budou zákazníci potřebovat nové balení a zašlete jim nabídku.
Automatizované e-maily stačí jednou nastavit
Díky automatizaci ušetříte čas. Automatizované e-maily pracují za vás a mají často lepší výsledky než pravidelné kampaně. Stačí jen správně nastavit, kdy a komu se na základě spouštěčů (triggerů) přednastavená šablona e-mailu odešle. Spouštěčem může být přihlášení k odběru nebo svátek zákazníka.
Vyzkoušejte oblíbené automatické e-maily:
- Uvítací e-maily poděkují za přihlášení k odběru.
- E-mailem můžete zákazníkovi připomenout zboží, které si na vašem e-shopu vložil do košíku, ale váš web již opustil.
- Reaktivační kampaně pomůžou zalarmovat ty kontakty, které již déle žádný váš e-mail neotevřely.
- Přání k narozeninám a svátku potěší každého oslavence. Díky segmentaci podle pohlaví navíc snadno přizpůsobíte design přání. Nebojte se záludností českého jazyka, pro e-mailový nástroj Ecomail je skloňování jmen hračka.
Díky obsahu vás budou číst
Tvořte osobitý obsah s přidanou hodnotou. Své zákazníky informujte nejen o produktech a slevových akcích, ale nabídněte jim novinky ze své firmy, z oboru a další užitečné tipy. Z obyčejných kontaktů vytvoříte hladovce po každém dalším e-mailu od vás.
Náš tip: Máte na webu blog s recepty? Vytvořte e-mail, ve kterém doporučíte nejlepší recepty s využitím vašich produktů.
Vyzkoušejte e-mail marketing i vy
Zákazníci, kteří budou spokojení s obsahem e-mailů přesně pro ně, se k vám budou opakovaně vracet a jen tak se z databáze neodhlásí. Segmentaci nebo automatizaci a další funkce nabízí český nástroj Ecomail. Rádi vám pomůžeme s jeho napojením na e-shop, prvními krůčky i další správou e-mailových kampaní.
Máte otázky přímo na Veroniku Dostálovou? Neváhejte se na ně zeptat na e-mailu marketing@oxyshop.cz.
Veronika Dostálová
E-mail marketing specialist, Marketing Manager
Veronika stála u zrodu Ecomailu – jednoho z předních českých řešení pro e-mail marketing a multikanálovou komunikaci. Během svého působení v Ecomailu si prošla podporou a školením zákazníků i péčí o zajímavé klienty z nejrůznějších segmentů, kde získala nespočet cenných zkušeností. V současné době má na starosti marketingovou komunikaci a business development společnosti Ecomail.