Produktová reklama na Google zdarma? Testujeme pro vás nové možnosti Surfaces across Google
Zvyšujte návštěvnost svého e-shopu pomocí bezplatné reklamy
Google už delší dobu pracuje na lepším propojování zákazníků s prodejci. Popularita e-commerce totiž roste závratným tempem, a to odhaluje problémy, které tady tak trochu byly vždycky:
- Spotřebitelé hledají na internetu konkrétní zboží (ideálně skladem), ale mají problém jej v záplavě výsledků objevit.
- E-shopeři, kteří si nemohou dovolit rozsáhlé investice do reklamy, mají problém dostat své produkty k potenciálním zákazníkům.
Díky Surfaces across Google nyní bude možné bezplatně zobrazit vaše produkty lidem, kteří je hledají. I když budou mít placené výsledky v zobrazovaní stále prioritu, jde o skvělý způsob, jakým můžete navýšit návštěvnost vašeho e-shopu, ověřit zájem o produkty a získat nové zákazníky.
Jde o opravdu hodně čerstvou novinku, kterou aktuálně u našich klientů postupně zavádíme a hlavně měříme. Už teď se těšíme, že vám po čase budeme schopni dodat konkrétní výsledky těchto kampaní a doporučovat vám ověřené Best Practices.
„Výsledky produktů s neplacenými prokliky jsou naprostou novinkou nejen na českém, ale i světovém trhu. Jejich dopad na návštěvnost tedy zatím všichni společně zjišťujeme. Nastavili jsme u vybraných klientů jejich měření a čekáme na dostatečný objem relevantních dat. Největší příležitost vidíme pro e-shopy, kteří tento formát nevyužívají a mohou z produktových nabídek částečně profitovat i bez placení kreditů a optimalizace kampaní,“ soudí o praktických dopadech novinky Lukáš Lesovský, náš Performance Marketing Specialist.
Vsadit na produktové reklamy se vyplácí – mají až 2x vyšší konverzní poměr
Naše data potvrzují, že úspěšnost nákupů je u produktových reklam dvakrát vyšší než u textových reklam. „Je to z důvodu, že u produktové reklamy zákazník přímo vidí, jak produkt vypadá a kolik stojí. Při prokliku přes reklamu na e-shop už to nejdůležitější ví, o nákupu je díky tomu přesvědčenější,“ vysvětluje Honza Veverka, Performance Marketing Specialist z divize Digital Marketingu.
Mnozí z vás už s námi kouzlo produktových reklam objevili a vědí, že tento způsob inzerce se opravdu vyplácí. Pro ty z vás, kteří tento typ reklam zatím z finančních důvodů vynechávali, jsou Surfaces across Google skvělou příležitostí si efekt produktových reklam konečně vyzkoušet.
Rozdíl mezi produktovou a textovou reklamou
Průzkum nových trhů bez rizika
My v oXyShopu Surfaces across Google považujeme za skvělou pomůcku pro průzkum trhů. Našim klientům je plánujeme doporučovat v případech, kdy se snaží proniknout na nový trh (např. na Slovensko) nebo přicházejí s novým typem produktů.
Z této neplacené verze reklamy pak společně snadno zjistíme, jaký je na nových trzích o produkty zájem, a zda je ten pravý čas spustit i klasické sponzorované kampaně.
Jak novinku nastavit?
Postup, jak dosáhnout toho, aby se vaše produkty v Google Shopping zobrazovaly, se odvíjí od několika technických věcí:
- V Google Merchant Center je potřeba správně nahrát produktový feed a zaškrtnout ve "Zdroji" možnost "Platformy Google". Tuhle variantu za oXyShop doporučujeme.
- Pokud Google Merchant Center nepoužíváte a používat jej nechcete, je potřeba mít na svém e-shopu správně nasazená strukturovaná data. To je trochu obtížnější proces, navíc zde může při propisování do Google Shopping docházet k nepřesnostem či ke zpožněním při aktualizaci (např. ceny).
Pokud si nejste jistí, jak přesně to u svého e-shopu máte nastaveno nebo jak nastavení změnit, obraťte se na nás. Rádi vám vše ověříme a nastavíme správně tak, abyste měli službu Surfaces across Google aktivní.