Produktová reklama na Google zdarma? Testujeme pro vás nové možnosti Surfaces across Google

Na konci dubna Google spustil novou službu Surfaces across Google, která umožňuje bezplatné zobrazení vašich produktů nejen ve vyhledávání, ale i na místech jako Obrázky Google. Tato horká novinka nám samozřejmě neunikla a už teď ji pro vás zkoušíme a ověřujeme první výsledky. O co přesně jde?

Zvyšujte návštěvnost svého e-shopu pomocí bezplatné reklamy

Google už delší dobu pracuje na lepším propojování zákazníků s prodejci. Popularita e-commerce totiž roste závratným tempem, a to odhaluje problémy, které tady tak trochu byly vždycky:

  1. Spotřebitelé hledají na internetu konkrétní zboží (ideálně skladem), ale mají problém jej v záplavě výsledků objevit.
  2. E-shopeři, kteří si nemohou dovolit rozsáhlé investice do reklamy, mají problém dostat své produkty k potenciálním zákazníkům.

Díky Surfaces across Google nyní bude možné bezplatně zobrazit vaše produkty lidem, kteří je hledají. I když budou mít placené výsledky v zobrazovaní stále prioritu, jde o skvělý způsob, jakým můžete navýšit návštěvnost vašeho e-shopu, ověřit zájem o produkty a získat nové zákazníky.

Platformy Google
Platformy Google
 

Jde o opravdu hodně čerstvou novinku, kterou aktuálně u našich klientů postupně zavádíme a hlavně měříme. Už teď se těšíme, že vám po čase budeme schopni dodat konkrétní výsledky těchto kampaní a doporučovat vám ověřené Best Practices.

Výsledky produktů s neplacenými prokliky jsou naprostou novinkou nejen na českém, ale i světovém trhu. Jejich dopad na návštěvnost tedy zatím všichni společně zjišťujeme. Nastavili jsme u vybraných klientů jejich měření a čekáme na dostatečný objem relevantních dat. Největší příležitost vidíme pro e-shopy, kteří tento formát nevyužívají a mohou z produktových nabídek částečně profitovat i bez placení kreditů a optimalizace kampaní,“ soudí o praktických dopadech novinky Lukáš Lesovský, náš Performance Marketing Specialist.

Vsadit na produktové reklamy se vyplácí – mají až 2x vyšší konverzní poměr

Naše data potvrzují, že úspěšnost nákupů je u produktových reklam dvakrát vyšší než u textových reklam. „Je to z důvodu, že u produktové reklamy zákazník přímo vidí, jak produkt vypadá a kolik stojí. Při prokliku přes reklamu na e-shop už to nejdůležitější ví, o nákupu je díky tomu přesvědčenější,“ vysvětluje Honza Veverka, Performance Marketing Specialist z divize Digital Marketingu.

Mnozí z vás už s námi kouzlo produktových reklam objevili a vědí, že tento způsob inzerce se opravdu vyplácí. Pro ty z vás, kteří tento typ reklam zatím z finančních důvodů vynechávali, jsou Surfaces across Google skvělou příležitostí si efekt produktových reklam konečně vyzkoušet.

Rozdíl mezi produktovou a textovou reklamou

produktová a searchová reklama
produktová a searchová reklama
 

Průzkum nových trhů bez rizika

My v oXyShopu Surfaces across Google považujeme za skvělou pomůcku pro průzkum trhů. Našim klientům je plánujeme doporučovat v případech, kdy se snaží proniknout na nový trh (např. na Slovensko) nebo přicházejí s novým typem produktů.

Z této neplacené verze reklamy pak společně snadno zjistíme, jaký je na nových trzích o produkty zájem, a zda je ten pravý čas spustit i klasické sponzorované kampaně.

Jak novinku nastavit?

Postup, jak dosáhnout toho, aby se vaše produkty v Google Shopping zobrazovaly, se odvíjí od několika technických věcí:

  1. V Google Merchant Center je potřeba správně nahrát produktový feed a zaškrtnout ve "Zdroji" možnost "Platformy Google". Tuhle variantu za oXyShop doporučujeme.
  2. Pokud Google Merchant Center nepoužíváte a používat jej nechcete, je potřeba mít na svém e-shopu správně nasazená strukturovaná data. To je trochu obtížnější proces, navíc zde může při propisování do Google Shopping docházet k nepřesnostem či ke zpožněním při aktualizaci (např. ceny).

Pokud si nejste jistí, jak přesně to u svého e-shopu máte nastaveno nebo jak nastavení změnit, obraťte se na nás. Rádi vám vše ověříme a nastavíme správně tak, abyste měli službu Surfaces across Google aktivní.