Druhý oXy Meetup plný tipů na budování silného brandu je za námi

24. září proběhl již druhý oXy Meetup, tentokrát na téma Jak nezapadnout v e-commerce. Pozvali jsme si na něj odborníky Karla Novotného, Tomáše Berouna a Lukáše Lesovského, kteří se zaměřili na to, proč je důležité budovat (nejen v e-commerce) brand. Jejich znalosti a zkušenosti vám nyní přinášíme v článku.

Dá se vybudovat brand jen v digitálu? - Karel Novotný, Marketing Director

Co to značka vlastně je? Proč ji budovat nejen v době krize? Jak se odlišit od ostatních? To bylo obsahem prvního speaku od Karla Novotného, tvůrce brandů.

Přestavil také 3 otázky "Who, What, For", které pomáhají e-shoperům definovat očekávání a to, proč by zákazníci měli nakoupit právě na jejich e-shopu. Chcete vědět, jak na to? Podívejte se na jeho přednášku.

 

karel

Výkonnostní marketing vs. branding - a proč dělat obojí - Lukáš Lesovský, oXyShop

Lukáš, náš Performance Marketing Specialist, se ve své přednášce zaměřil na srovnání brandových a výkonnostních kampaní. Branding totiž slouží primárně k zapamatování značky, zatímco výkon podporuje hlavně prodej.

Lze se tedy v rámci marketingu zaměřit pouze na jeden typ kampaní? Jak se vlastně navzájem ovlivňují investice vložené do brandingu a výkonu? A jak mezi ně správně rozložit finance? Na úskalí, která mohou plynout z využívání pouze jedné cesty, vám odpoví Lukáš.

 

lukáš (1)

Silou nebo brandem? - Tomáš Beroun, Pneumatiky.cz

Druhý oXy Meetup zakončil svým speakem Tomáš Beroun, COO Pneumatiky.cz, který formou case study předal své zkušenosti s budováním brandu právě u Pneumatiky.cz.

Jako mnoho jiných e-shopů, ani Pneumatiky.cz při založení podnikání neuvažovaly nad dlouhodobým budováním brandu. Obrat totiž rostl, ale... Konkurence přibývala a čím jí bylo více, tím spíše se jiné firmy snažily nalákat zákazníky na nízké ceny, akce a slevy. Pneumatiky.cz ale již měly nějaké postavení na trhu s cenovou politikou, které se nechtěly vzdát. Investice do výkonnostního marketingu tedy rostly a marže pomalu klesala, až se zdálo, že odejde do věčných lovišť a Pneumatiky.cz to budou muset zabalit. Jak se firma rozhodla situaci řešit? Čím se odlišila, aby dosáhla svého cíle být leaderem na trhu? A jak se jí naplňování tohoto cíle daří?

 

tomáš
 
arrow icon