Otevřít

Novinka: Dynamický retargeting od Skliku

Aktuality z ecommerce

Marek Walder
21. září 2016

Dlouho očekávaná novinka od Skliku je konečně venku! Sklik již umožňuje dynamický retargeting (DRTG). Každý e-shop, který má registraci na Zboží.cz, tak může oslovit své zákazníky efektivním způsobem, který v Skliku oproti Google Adwords dlouho chyběl.

Retargeting ve spojení se zbožím, které si vaši zákazníci prohlíželi, a jeho automatické zobrazování v bannerech jste doposud znali možná jen z Adwords. Sklik tento typ reklam nyní umožňuje rovněž, ačkoliv zatím s jedním nedostatkem, a to že bannery jsou unifikované. Zatím tedy nelze vytvářet vlastní bannerové šablony.

Nevíte, co je to dynamický remarketing/retargeting pro eshopy?

Dynamický retargeting (DRTG) „pronásleduje“ vaše návštěvníky bannery zobrazující zboží, které si u vás prohlíželi. A to dle libovolně nastavených podmínek (doba platnosti, cílení dle zařízení atd.). Typicky tedy na zákazníky, kteří si prohlíželi vaše produkty, ale nenakoupili. Pro doplnění: Sklik používá termín retargeting, jinak je běžně používaný i pojem remarketing. Oba termíny znamenají totéž.

Co je to DRTG

co-je-to-drtg-sklik

Jak to funguje u Skliku?

Základem je mít propojený Sklik a Zboží.cz. Aby systém zjistil, jaké produkty má následně zobrazovat, využívá k tomu systém URL adres produktů (ty musí být tedy stejné jako ve feedu).

Je nutno říci, že v Skliku není třeba zadávat žádné retargetingové podmínky ani upravovat retargetingový kód, nemusíte zadávat inzeráty ani nahrávat bannery. Sklik je za vás z feedu totiž vytvoří sám.

Jak na to?

  1. 1. Nejprve propojte váš účet v Skliku s vaším účtem ve Zboží.cz. V záložce Nástroje, klikněte na Propojení se Zboží.cz a zadejte přihlašovací údaje, jako když se do Zboží.cz přihlašujete. Pokud již využíváte Produktové inzeráty, toto propojení dělat nemusíte, je již aktivní.
  1. 2. Po propojení se v záložce Retargeting automaticky vytvoří retargetingový seznam DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny. V případě, že máte provozoven více, vytvoří se více DRTG seznamů. Výchozí doba platnosti je 7 dní.
  1. 3. Ideální postup pro DRTG kampaň: Vytvořte kampaň a zvolte typ Produktová. Nyní zadejte název nové kampaně, zvolte denní rozpočet a hlavně vyberte Síť – obsahová – dynamický retargeting.
  1. 4. Sestavě v této kampani přiřaďte v záložce Retargeting DRTG seznam totožným způsobem, jakým přiřazujete běžné retargetingové seznamy.
  1. 5. Abyste nezobrazovali nabídky stávajícím zákazníkům, nezapomeňte v sestavě vyloučit zobrazování stávajícím zákazníkům. Toto uděláte totožným způsobem jako u běžného retargetingu – na úrovni sestavy (nebo kampaně) vylučte zobrazení uživatelům v seznamu se stávajícími zákazníky. Seznam s DRTG nedávejte do retargetingové kombinace, toto nebude fungovat.

Vytvoření produktové kampaně

drtg-vytvoreni-produktove-kampane

Vyloučené seznamy

drtg_vyloucene_seznamy

Více informací najdete v prezentaci od Seznam.cz nebo přímo na blogu Seznamu. Rádi vám poradí i naši konzultanti.

Potřebujete poradit s nastavením či spuštěním retargetingu přímo ve vašem eshopu?

Dejte nám vědět!