Otevřít

E-commerce Expo Kraków 2018 je již za námi

...a my přijeli nabití spoustou informací, energie a s novými partnery!

Business development team
30. duben 2018

Ve středu 25. 4. 2018 jsme velmi brzy ráno vyrazili směr Kraków, abychom již okolo desáté hodiny vstoupili do organizačně skvěle zvládnutého veletrhu, plného konferencí a vystavovatelů z celého Polska. Co nás opravdu překvapilo, bylo množství návštěvníků. Takový „bzukot“ jsme opravdu nečekali. Díky předem vytištěným vstupenkám jsme se vyhnuli dlouhé frontě u vstupu a natěšeně vstoupili do dění veletrhu.

Jak to všechno probíhalo?

Nejdříve přišla na řadu bojová porada, kdy jsme se museli shodnout, na které konference se půjdeme podívat a jakým systémem budeme procházet uličky vystavovatelů. A že jich nebylo málo! Vystavovatelů přišlo opravdu hodně a to jak z řad digitálních agentur, dopravců, přepravců, vývojářů, tak ze všech různých platforem nabízejících prodej á la Amazon, Allegro apod. Leckdy jsme se setkávali se spoustou zajímavých myšlenek, nápadů a informací, které nás překvapily. Zjistili jsme, že Poláci jsou v mnohém sice dále než my, ale zároveň i v mnohém až krok za námi.

Vstupenky na E-commerce Expo Kraków 2018
Vstupenky na E-commerce Expo Kraków 2018

Velmi nás překvapila jazyková nepřipravenost. A to doslova. V řadě případů nás místo odpovědi čekal zoufalý výraz ve tváři s okamžitým otočením se na kolegu a s prosbou o pomoc při jednání s námi. Tento kolega na tom bohužel většinou nebyl o moc lépe, a tak jsme se často domlouvali téměř rukama a nohama. I tak to však byla konverzace velmi milá – Poláci jsou vstřícní a ochotní povídat si v podstatě o čemkoliv.

ve víru veletrhu
ve víru veletrhu

Rádi jsme se zastavili u stánků polských vývojářů, jako jsou např. Sky-Shop.pl, IAI-Shop.com, ale i u těch celosvětových jako je PrestaShop nebo Magenta, u kterých jsme s potěšením strávili i delší dobu. Navštívili jsme pro zajímavost i společnosti nabízející platební brány. Stejně jako dopravců a obalářů jich bylo nespočet!

Nechyběly ani firmy zajišťující WMS (Warehouse Management System), CRM pro e-commerce, virtuální data centra, expanzi do okolních i vzdálenějších států, agentury zaměřené na analytiku, zbožové porovnávače, emailing a digitální marketing všeobecně. Všude jsme se i přes jazykovou bariéru dozvěděli spoustu zajímavých informací a získali mnoho podnětů pro nastartování spolupráce. A i přes to, že jsou Poláci ve svém e-commerce světě hodně uzavření a daleko za hranice nevidí, mnohdy jsme našli společnou řeč.

atmosféra přednášek
atmosféra přednášek

Veletrh zkrátka předčil naše očekávání. Jak po stránce organizační, kdy se nedalo v podstatě nic vytknout, tak po stránce obsahové, lidské i odborné. Jen škoda té angličtiny, kterou výrazné procento Poláků bohužel neovládá. Ještěže té sousedské polštině aspoň rozumíme…

A co nás teď čeká?

Třídění promo materiálů, vizitek a hlavně zpracování všech podnětů, které jsme získali. Už se těšíme, až získané nápady a inspirace převedeme do praxe pro naše stávající i budoucí partnery, provozovatele pronajímaných eshopů i eshopů na míru.

Eliška za business development, Martin za pronajímané oXyShopy