12 nejčastějších chyb českých e-shopů (část 1.)

V Česku je přes 43 tisíc e-shopů. Přitom Česká obchodní inspekce odhalila chyby až u 83 % z nich. Abychom tohle procento snížili, rozhodli jsme se shrnout 12 nejčastějších chyb do tří článků. Jedná se o chyby, se kterými se jako provozovatelé oXyShopového řešení setkáváme dnes a denně. Doufáme, že vám naše "mini příručka úspěšného e-shopera" pomůže vyhnout se běžným chybám a provozovat ještě úspěšnější e-shop.

chyby_eshop2

1. Nekonzistentní a nedůvěryhodný webdesign

První dojem ovlivní zákazníka, zda na e-shopu zůstane či ho okamžitě opustí. Důležitá je nejen grafika, ale také správné zobrazení webu.

  • Moderní a responzivní vzhled - Jak se váš e-shop zobrazuje na notebooku, tabletu či telefonu? Je přehledný a intuitivní? Být zákazníkem, věděli byste, kam kliknout nebo je cesta od vyhledání produktu, přes košík, po provedení platby příliš složitá? Zkuste dát telefon do ruky nezaujaté osobě a nechat ji, ať se e-shopem prokliká. Nechte si říct, jaké pocity v ní váš internetový obchod vyvolává a zda by zde nákup provedla či nikoliv.
  • Stejnorodé informace i design - Máte stanovenou komunikační strategii napříč e-shopem? I jednotnou grafiku? Snažte se, aby váš e-shop působil konzistentně a celistvě. Díky tomu bude váš web působit věrohodně i na vaše zákazníky.

Nedůvěryhodný webdesign

screen_pradlo
screen_pradlo
 

Důvěryhodný webdesign

deco
deco
 

2. Nesprávně formulovaná informace o dostupnosti produktů

Je lepší označit dostupnost zboží jako skladem u dodavatele, v externím skladu či jakkoliv jinak? Zákazníkovi je upřímně jedno, v jakém skladu zboží máte a kde se sklad nachází. Mnohem důležitější pro něj je vědět, do kolika dní zboží dostane. Bude to dnes, zítra, za týden nebo za měsíc? Sdělte mu tuto informaci. Použijte namísto "zboží skladem" například "zboží k dodání do 3 dnů" a uvidíte, že to bude fungovat.

3. Špatná práce s texty u produktů a kategorií

Většina e-shoperů zanedbává obsah webu - konkrétně nevyplní popis kategorií a produktů nebo je vyplní špatně. Proč si na tom dávat záležet?

  • Díky popisům produktů či kategorií informujete své zákazníky, o jaké zboží se jedná, jaké má parametry a blíže ho specifikujete.
  • Kategorie a podkategorie můžete prolinkovat a navést tak zákazníky přímo na daný produkt.
  • SEO - zvyšte návštěvnost vašeho webu pomocí bezplatného organického vyhledávání. Zvolte relevantní klíčová slova a naučte se s nimi pracovat.
  • Díky tzv. landing page (vstupní stránka, na kterou se uživatel dostane z vyhledávače) můžete efektivně nastavit výkonnostní PPC kampaně.
  • Nezapomeňte správně pojmenovat kategorie a produkty na e-shopu. Zákazník hledající sako se nebude dívat do kategorie bundy nebo hledat kožešiny pod produkty z kůže.
  • Informace vyplňujte pravdivě! Zákazník nebude spokojený, pokud o těžkém zboží napíšete, že neváží skoro nic. Jediné, co pak od zákazníka získáte, bude negativní reference a reklamované zboží.

Až 50 % návštěvnosti z vyhledávačů přichází do e-shopu právě přes stránky kategorií.

4. Nekvalitní produktové fotografie

Člověk vybírá očima. Pokud ho tedy produkt nezaujme na fotce, pak si ho pravděpodobně nekoupí, a to nehledě na to, jak ho v popisu vychválíte. Přesto však spousta e-shoperů kvalitní produktové fotky nemá a ty, co má, nejsou jednotné. Posuďte však sami, jaký produkt byste si koupili spíš?

Nekvalitní produktová fotografie

bad_apple
bad_apple
 

Kvalitní produktová fotografie

Kvalitní produktová fotka
Kvalitní produktová fotka
 

Zajímá vás více?

Zjistěte, jak dělat marketing svého e-shopu správně.

arrow icon