5 zásadních změn v nové verzi Google Analytics
30. června 2023: termín, kdy definitivně skončí nástroj Google Universal Analytics (GA 3). Nahradí ho nová verze Google Analytics 4 (GA 4). Abyste nepřišli o cenná data (např. meziroční srovnání výkonnosti), měli byste mít oba nástroje už teď spuštěné současně.
Proč Google nahrazuje starou verzi novou?
Na analytické nástroje spoléhá prakticky většina firem v online světě. Avšak e-commerce se neustále mění, a stejně tak i chování zákazníků společně s požadavky na ochranu osobních údajů. Ty se současnou analytikou již nestíhají držet krok. Proto sám Google uvádí, že aby pomohl firmám dlouhodobě dosahovat lepší návratnosti investic do marketingu, vytvořil novou, inteligentnější službu GA 4.Nová verze umožnuje vytváření přehledů napříč platformami (e-shop, web, aplikace a další) a poskytne vám tak lepší data o vašich zákaznících.
Zároveň se na ni můžete spolehnout i v případě legislativních změn, jako je například omezení souborů cookies, které způsobí, že ve vašich datech vzniknou mezery. Nová služba GA 4 vám poskytne všechny základní informace, které potřebujete pro rozvoj svého byznysu.
GA3 vs. GA4: Zásadní změny
-
Hity střídají Události
Díky sledování relevantních událostí v GA 4 jednodušeji pochopíte uživatelskou cestu, určíte klíčové kroky a místa, která zákazníky zastaví v jejich nákupu. Oproti GA 3 jsou GA 4 více personalizované. Aby tento nástroj dodával správné informace, musíte personalizaci nastavit na míru vašemu zaměření a přesně určit, které události jsou pro váš byznys klíčové.
-
Ochrana osobních údajů
-
Analýza webu i aplikace
-
Změna ukládání dat
-
Místo Míry okamžitého opuštění Míra zapojení
Nebude to jednoduché, ale bude to stát za to
Na první pohled (a nejspíš i pár dalších) se vám analytika GA 4 bude zdát velmi nepřehledná, a nejspíš vám proto zabere hodně času, než si ji pořádně osaháte a zvyknete si na ni. Tak jako tak, nemáte na výběr.Google starou verzi dřív (30. 6. 2023) nebo později (30. 9. 2023 u placené služby Universal Analytics 360) odpojí. Buďte připraveni včas, abyste nepřicházeli o cenná data.
Rádi vám pomůžeme s přechodem na novou analytiku
Ozvěte se nám na e-mail marketing@oxyshop.cz.