61 % spotřebitelů preferuje komunikaci přes chat

Live chat je marketingový nástroj se dvěma cíli – efektivně komunikovat a prodávat. Chatbot pak usnadňuje odbavení opakujících se dotazů bez nutnosti komunikace s reálnou osobou. Díky propojení obou nástrojů získáte úsporu času a nákladů spolu se zvýšením konverze a prodejů.

Chcete-li prodat, odlište se a buďte výjimeční



Dnes je situace na trhu velmi tvrdá. Spotřebitelé mají mnohem větší výběr, u koho a kde nakupovat než kdykoliv předtím. Změny životního stylu vyvolané pandemií zrychlily zákaznické preference pro online komunikaci a ochotu vyzkoušet chat. Dle Forrester56 % zákazníků shledá komunikaci přes chat výhodnější a rychlejší, 29 % zákazníků taktéž ocení záznam konverzace a možnost vrácení se k ní po čase.

Spotřebitelé si navíc tohle moderní komunikační řešení rychle oblíbili. Chatující zákazníci mají až o 169 % vyšší míru konverze a nakupují až 1.6x častěji než ti, kteří chat nevyužívají. Ve prospěch live chatu hraje i fakt, že 68 % zákazníků upřednostní při nákupu e-shop, na kterém se může rychle a jednoduše doptat na potřebné informace.

Pokud se vám daří odpovídat v live chatu okamžitě, ideálně do několika vteřin, mnohonásobně zvýšíte šanci na novou objednávku a v očích zákazníků budete vypadat profesionálně. Tímto postupem zároveň efektivně podporujete svůj brand.

Co vám k těmto výsledkům usnadní cestu? Chatbot, automatické zprávy a při ručně odesílaných zprávách také zkratky, díky kterým během vteřiny odpovíte na dotaz bez nutnosti cokoliv psát.
 

Chatbot odpoví za vás - ať už jste online nebo ne

 
Podle studie dokáže správně nastavený chatbot zvýšit konverzní poměr až o 38 % a snížit počet opakovaných dotazů o 50 %.

Další výhodou je, že chatbot komunikuje okamžitě a 24/7, proto nepřijdete o zákazníky, kteří o vaše zboží projeví zájem až po pracovní době.
    

Chatbot jako průvodce a rádce s nákupem

Přehledný e-shop je základem úspěchu každého online podnikání. Vytvořit ho a udržovat může být ale docela oříšek. Některé e-shopy proto využívají chatbota jako průvodce a navigátora návštěvníků k tomu, co hledají.

Chatbot pomocí série otázek zjistí, co zákazník hledá a podle odpovědí ho navádí na správný produkt/kategorii. Zvyšuje tím pravděpodobnost, že zákazník opravdu nakoupí a předchází rozhodovací paralýze, která může nastat v případě, že nabízíte hodně podobných produktů.
dara_bags_big
 

Chcete na svém e-shopu live chat/chatbota?

Kontaktujte nás nebo našeho partnera Smartsupp pro domluvení online schůzky.

Podívat se můžete i na video kurzy a webináře, na kterých se dozvíte, jak live chat a chatbota správně nastavit a používat.