Bidding Fox: Nastaví a automaticky řídí biddingové strategie na zbožových srovnávačích
Až 15 % návštěvníků do e-shopu našich klientů přechází z webu zbožových srovnávačů. Tohle číslo můžete správnou optimalizací ještě zvýšit a vybudovat si slušnou konkurenční pozici. A právě k tomu slouží nástroj našeho partnera Bidding Fox nebo-li biddovací automat. O co se jedná? Jak vám může pomoci navýšit zisky?
Zbožové srovnávače jako prostředek k vyšším tržbám
Spolupráci s každým klientem začínáme analýzou aktuálního stavu. Zjistíme, kde se e-shop nachází, jaké má slabé i silné stránky, vytipujeme si příležitosti na trhu. Poté nastavíme cíle i strategii pro dosažení těchto cílů.E-shopy samozřejmě vždy chtějí dosáhnout co nejvyšších tržeb a z nich plynoucí zisk. A jednou z možností, jak tento cíl naplnit, je využít zbožové srovnávače.
V zásadě existují tři druhy e-shopů: první, které zbožové srovnávače využívají jen z části, přestože by jim mohly přinést velké tržby. Druhý typ e-shopů nabízí zboží, které pro zbožové vyhledávače není vhodné. A do třetice existují e-shopy, které jsou na zbožových srovnávačích velmi aktivní. Těch je na trhu bohužel nejméně.
Bidding Audit
Jako velmi kvalitní nástroj pro získání informací z prostředí Heureky doporučujeme Bidding Audit. Díky němu je možné pozvednout svou inzerci na zbožových srovnávačích na vyšší úroveň.„V přehledu Bidding Fox rovnou uvidíte, s jakými konkurenty se nejčastěji potkáváte, můžete je dokonce porovnat s nejčastějšími konkurenty v Google Ads i v organickém vyhledávání,“ vysvětluje Lukáš Lesovský, Head of Online Marketing oXyShopu. Na konci přehledu pak získáte seznam problémů a nedostatků.
Jde o nástroj, který odhalí slabá místa. Pokud se na ně zaměříte, může to mít výrazný vliv na zvýšení výkonnosti tohoto kanálu a vašeho e-shopu. „Na základě spárování informací z Bidding Auditu, reportu sortimentu a informací o prodeji produktů a kategorií, připravíme i velmi kvalitní predikci možných prodejů,“ dodává Lukáš Lesovský. Platit však bude jen v případě, že budete zbožový srovnávač optimálně a průběžně spravovat.
Chytrá automatizace řízená naší strategií
Podobně jsme postupovali i s naším zákazníkem, který se zabývá prodejem elektroniky. Prostřednictvím Bidding Auditu jsme si potvrdili, že se prodejní potenciál ve zbožových srovnávačích opravdu nachází. Následně jsme posunuli výkonnost o úroveň výše. „Marketing je komplexní činnost, ve všech oblastech je přitom stále co vylepšovat. Nejtěžší je proto rozhodnutí o prioritě daných oblastí,“ zamýšlí se Lukáš Lesovský.Tam, kde je to možné, pracujeme s nástroji třetích stran. Díky znalosti všech principů necháváme mnoho procesů na automatizaci, především pak časově náročné úkoly. „Nám díky tomu zůstává více času na strategická rozhodnutí, které do těchto nástrojů projektujeme“.
Jedním z takových nástrojů je i Bidding Fox. Po provedení auditu přecházíme rovnou do pravidelné správy biddingu. Napojíme e-shop na zbožový srovnávač a Google Analytics. Poté začínáme vytvářet strategii, používat rychlou diagnostiku, reporty a mnoho dalších funkcí. Strategii přizpůsobujeme konkrétním požadavkům a možnostem klienta.
„Velmi často se mění podle sezónnosti, potřeb klienta a marži konkrétních produktů. Vše optimalizujeme tak, abychom dokázali využit marketingový kanál pro získání co možná největšího zisku,“ dodává Lukáš Lesovský.
A naše postupy fungují. U zmiňovaného prodejce elektroniky máme po třech měsících používání Bidding Foxu velmi příznivá čísla. „Našemu klientovi narostly meziročně tržby na Heurece v průměru o 45 %. V náročné době, kdy velká část e-shopů řeší pokles tržeb, se jedná o fantastický výsledek,“ uzavírá Lukáš Lesovský.
Chcete dosáhnout stejně dobrých výsledků?
Napište nám na e-mail marketing@oxyshop.cz.
Rádi vám pomůžeme s optimalizací na zbožových srovnávačích.
Lukáš Lesovský
Head of Online Marketing, oXyShop
Lukáš se věnuje marketingu již více než 10 let a prošel si celým jeho spektrem. Nyní se zaměřuje zejména na vzdělávání a vedení svého oddělení specialistů, kteří tvoří a spravují kampaně ve 14 zemích Evropy. Zároveň pomáhá klientům na konzultacích a workshopech najít správná strategická rozhodnutí nejen v oblasti reklamy, ale i cenotvorby, rozpočtů, brandbuildingu a v dalších činnostech. Ve volných chvílích přednáší na akcích jako BarCamp nebo Czech Online Expo.