České srovnávače zboží a jejich velikost
Je třeba mít na paměti, že zbožových srovnávačů, porovnávačů cen zboží a specifických služeb je celá řada a každý z nich je využíván jinou zákaznickou skupinou. Jednotícím prvkem pro majitele e-shopů může být však jejich velikost.
Náš výzkum se opírá o data z netmonitor.cz (heureka, zboží.cz…) a v případě minoritních srovnávačů (srovnáme.cz…) jsme využili statistiky z našich e-shopů a počet reálných uživatelů odhadli výpočtem – a to nutno říci velmi přesně! Srovnáme.cz hovoří o průměrném počtu 30 000 reálných uživatelů, náš výpočet za dané období vykazoval Srovnáme.cz kolem 25000 uživatelů, což vzhledem k tomu k nižší prodejnosti v letním období, s původním odhadem souhlasí.
Mezi nejvýznamnější zbožové porovnávače řadíme: Údaje jsou z databáze netmonitor.cz, z 4.6.2015, srovname.cz a naakup.cz jsou kvalifikovanými odhady.
Graf
Heureka.cz agreguje své partnerské srovnávače srovnani.cz, nejlepsiceny.cz a seznamzbozi.cz. Stejně tak srovname.cz zahrnuje dva minoritní srovnávače naakup.cz a porovnani-ceny.cz.
Z pohledu e-shopu se taková skupina zbožových srovnávačů chová jako jeden (stačí jeden účet, jeden feed) a veškeré nastavení stejně jako zboží se zobrazuje naprosto stejně na všech srovnávačích. Tzn. nastavení účtu a datové feedu na heureka.cz znamená, že se zboží vašeho e-shopu bude zobrazovat za stejných podmínek i na srovnani.cz, nejlepsiceny.cz a seznamzbozi.cz.
Proto je nutné hodnotit potenciál návštěvnosti (resp. tržeb) z vyhledávačů zboží následovně:
Graf
Specifickým zbožovým srovnávačem jsou Google Nákupy. Počet jeho uživatelů se dá těžko odhadovat a je spíše minimální. Obrovský a nepopiratelný vliv a důležitost tohoto srovnávače spočívá v jeho propojení s PPC kampaněmi Adwords. Pro tuto specifičnost, řešíme Google Nákupy v části věnované PPC.