Content First 2015: Hledejte příběhy v datech

Skvělé příběhy se dají najít v datech, i komerční autor může být šťastný, s trollem není radno přijít do křížku, a kdo dokáže pobavit, má vyhráno. Druhý ročník konference o obsahovém marketingu pod taktovkou Tuesday Business Network toho nabídl mnohem víc. Čtěte.

Patero přikázání šťastného autora od Tomáše Baldýnského

Nedegradujte svoje dílo na pouhý obsah, vyzval publikum hned první řečník, Tomáš Baldýnský z České televize. Tvůrce textů podle něj není pouhý plnič contentu, ale umělec (protože něco umí!). Scénáristům, žurnalistům a všem autorům komerčních textů radí:

fotka

0.366

Komerční tvorba má svoje mantinely. Nemůžete psát, jak se vám zlíbí, a za každou cenu dělat revoluci. Vždy je tu nějaký zadavatel, rozpočet, zavedený komunikační styl.

Pokud bude vaše práce dobrá, sama si o uvolnění limitů řekne. (Začínající) copywriteři všech zemí – tohle si opište a nastavte jako spořič obrazovky. Pěkný motivák hned na úvod.

(Pod čarou: Jako šéf scénáristického týmu seriálu Comeback přesvědčil Novu přetočit jeden z prvních dílů. Připadal mu totiž hrozný.)

Filip Rožánek: Dobré příběhy se dají najít v datech

Hledejte příběhy, vyzývá Filip Rožánek z vydavatelství Economia. V historii, datech, u konkurence, mezi klienty.

Sociální sítě podle něj nefungují, když na ně sem tam něco dáte. Chce to podrobné plánování – co, kdy, kdo a jak, za kolik. Nedoporučuje předat jejich správu externí agentuře. Měl by se o ně starat někdo z firmy, kdo značkou žije a dokáže se za ní postavit.

Na příkladu facebookové kauzy „Nepřizpůsobivým vstup zakázán“ jedné brněnské kavárny upozorňuje na stále se zvyšující agresivitu na sociálních sítích.

fotka

6.42D0

Adam Fendrych: Vaši návštěvníci nejsou ufoni, baví se stejně rádi jako vy

Z úst Adama Fendrycha (design, Česká televize) zaznívá: Dělejte weby pro lidi – bavte je, snažte se pomocí obsahu vyvolat emoce, zapojujte principy hry, překonávání překážek, osobního rozvoje. Protože "úsměv je konverze".

Fendrych na hlas a přede všemi říká, že málokterá firma je podle něj tak vážná, jak se vnímá. Amen. Kdo souhlasí, tady malá rada do začátku:

fotka

10.3F0A

Jak na firemní blog? Inspirujte se u Tchibo

Neprodávejte na něm, bavte svoje čtenáře. A prodejní efekt se dostaví sám. Ale až po čase, tak buďte trpěliví, radí Martin Brixi.

Na Tchibo blogu se každý den objeví jeden zajímavý příspěvek: (produktový nebo tzv. LoveMark = rada, vtip, manuál). Ten pak Tchibo propaguje na facebooku, firemním webu, pomocí PPC, v newsletteru, na blozích, YouTube a v blízké budoucnosti také v tištěné podobě.

Rada č. 1: Nepodceňujte ani reklamní kampaně u blogerů. I ty totiž můžou shodit web. Jako v případě Tchibo, kterému spadl server na 30 minut.

Rada č. 2: Na konec každého článku na blogu přidejte doporučení na další. Snížíte si tak míru opuštění stránky.

Juraj Šlesar z Martinus.sk: „30 % obratu nám robí email“

Jak dosáhnout toho, aby se na vaše emaily uživatelé těšili? Nebo je dokonce vyhledávali mezi ostatními (jako ty od ZOOTu nebo Wooxe)?

Knihomolové a nadšení běžci z Martinusu v tom mají jasno: newslettery neposílají více než 2x týdně, personalizují (v automailech), zapojují oslovení v předmětu mailu, dělají A/B testování, inspirují se u jiných (povinná četba: Kraď jako umělec. Já osobně vyzkouším.)

Čím si návštěvníka získáte?

fotka

23.3BB2

Dumáte nad tím, co by mohlo být vaší přidanou hodnotou? Martinus třeba uspořádal Noc v knihkupectví… Nechte se inspirovat a já se jdu rychle přihlásit k odběru jejich newsletterů.

Juraj prozradil i pár čísel, tak jen pro zajímavost:

  • Open rate u newsletterů: 15–18 %
  • Open rate u automailů a directmailů: 40–50 %

Trollové internetem vládnou, dokážou pohřbít i kampaň Coca-Coly

Češi jsou smějící se bestie. Trolla (provokatéra, škodiče, hejtra, který lozí po diskuzních fórech, blozích, sítích a uráží, zesměšňuje) dnes potkáme na každém kroku. Jak s nimi bojovat, pokud si vezmou na paškál právě vaši značku? Marek Bačo z MediaCom má pár tipů:

  • Neponižujte se na jejich úroveň, držte si v komunikaci odstup, řešte to s nadhledem a humorem
  • Poznejte rozdíl mezi hejtrem a trollem, odmaskujte ho (na sociálních sítích to mnohdy jde).
  • Pokud vás vytrolí oprávněně, nebojte se z kampaně vycouvat a přiznat porážku (jako Coca-Cola v kampani #MakeItHappy, která omylem šířila citáty z Mein Kampf).

Ale abych nekončila tak negativně (o tak báječné konferenci): i na trollování se dají najít světlé stránky:

fotka

35.4D36
arrow icon