Infografika: Jak si vedou e-shopy v době koronavirové – duben 2020
Meziroční srovnání tržeb v e-commerce
Duben byl druhým měsícem plným vládních restrikcí a omezení. Jak si e-commerce trh vedl v tomto období? Oproti březnu se meziroční růst mírně snížil. Celkově tak e-shopy běžící na naší platformě meziročně za duben navýšily obrat o 30 %, což je o 7 % méně než v březnu. Pomyslnou první příčku v rámci kategorií si stále drží segment potravin, výrazný propad eviduje kategorie drogerie a léčiva.
Potraviny stále na vrcholu
I v dubnu mají potraviny nejvyšší meziroční růst, který činí 83 %. Ovšem v porovnání s minulým měsícem dochází k propadu tržeb o téměř 24 % a trend je mírně klesající. S postupným uvolňováním vládních nařízení dochází v kategorie potravin ke snížení zájmu jejich nákupu online.
Stavebnictví ani v krizi nemá o tržby nouzi
Dům, zahrada, rekonstrukce a další nedají oboru stavebnictví ani v krizi spát. Ba naopak. Pěkné počasí, více volného času a nemožnost vycestovat drží Čechy doma, na zahradě či na chatě. Drobné úpravy, opravy, vylepšení a rekonstrukce lákají mnoho lidí. A stavebnictví tak má o tržby postaráno - meziroční růst za duben se i díky krizi vyhoupl na 65 % a oproti březnu zaznamenal růst o 28 %.
Rodina a koníčky jsou stále in
Koníčků a zálib není nikdy dost, a tak i kategorie hobby za duben meziročně vyrostla o 60 %. V porovnání s předchozím měsícem jsou tržby o 11 % vyšší.
Propad měsíce postihl drogerii a léčiva
Klesající trend, který jsme zaznamenali již v druhé polovině března, pokračoval i v dubnu. Lidé se dostatečně zásobili veškerými potřebnými produkty pro zdraví a krásu a zaměřili se na investice do jiných kategorií. To vedlo k propadu tržeb, který je meziročně o 37 % nižší, nicméně z grafu je vidět, že trend v druhé polovině dubna opět začal mírně stoupat.
Infografika ke stáhnutí
Stáhněte si celou infografiku v pdf.
Přemýšlíte o vstupu do e-commerce?
Pomůžeme vám vybrat správnou cestu do online světa a být v něm dlouhodobě úspěšní