Jak připravit e-shop na fungování při pandemii koronaviru

I v této složité době je oXyShop s vámi. Naším cílem je, aby vaše internetové podnikání během platnosti vládních opatření fungovalo co nejlépe, bylo bezpečné a vyhovovalo všem pravidlům. Proto vám přinášíme tipy a doporučení, jak v těchto dnech postupovat. Jsme připraveni s vámi další kroky konzultovat a pomoci vám.

Máte e-shop? Tady jsou naše doporučení

Pozastavte dobírku

coins

Pozastavte platby dobírkou, pokud ji vaši dopravci omezí nebo zruší.

Omezte osobní odběry

osobni-odber

Pozastavte nabídku osobního odběru, pokud nejste schopni ho realizovat například pomocí výdejního okna.

Zlepšete podporu

zakaznicka-podpora

Posilte zákaznickou linku či online chat - buďte svým zákazníkům nápomocni při dotazech, zda jim zboží budete schopni doručit.

 

informace
informace

 

Informujte své zákazníky o aktuálním fungování e-shopu

Dejte zákazníkům vědět, zda jste schopni doručovat zboží, jak se může měnit doba dodání a další skutečnosti. Tyto informace vložte jak na homepage a samostatnou podrobnou stránku, tak i do pop-up okna. Také je rozešlete svým zákazníkům e-mailem. Můžete tím významně zabránit ztrátě objednávek. Potřebujete poradit jak na to? Rádi vám s tím pomůžeme.

Aktualizujte dobu dodání

oxyshop_ikona_27

Informujte o době dodání produktů, pokud aktuální kolony na hranicích a další komplikace způsobí jejich opožděné dodání.

Pozor na obce v karanténě

obce-karantena

Každý den si prosím hlídejte obce, které jsou v karanténě. Dopravci do nich již nedoručují . Aktuálně je v karanténě Litovel, Uničov a další obce.

Ověřte možnost převzetí

zakaznici-karantena

Pokud je to možné, ověřujte si, zda zákazníci nejsou v domácí karanténě a jsou schopni zboží převzít.

Sledujte aktuality u dopravců a buďte připraveni na ně reagovat

NÁŠ TIP: Zvažte snížení ceny za dopravu nebo dopravu zdarma, tak jako to dělá momentálně mnoho jiných e-shopů.

Bezkontaktní předání



NÁŠ TIP: Pokud jeden z vašich dopravců využívá bezkontaktní předání, zařaďte tuto možnost dopravy do svého košíku.

bezkontaktni-dodani
bezkontaktni-dodani
 

 

graf
graf

 

Pracujte s rozpočtem na marketing

Více než kdy jindy je nutné komunikovat s marketingovým specialistou. Klienti, kteří využívají služby rozvoje a online marketingu právě u nás v oXyShopu, s námi již situaci řeší.

Je možné udělat celou řadu kroků pro úsporu nákladů nebo naopak ke zlepšení výkonu, pokud po vašem sortimentu vzroste poptávka. Nezapomeňte na audit svého aktuálního sortimentu a vytipujte si ten, který může být právě teď pro cílové zákazníky relevantní. Lidé nemohou být venku, mají doma děti, změní se jejich nákupní chování i potřeby. Vybraný sortiment upřednostněte v komunikaci. Zvažte také změnu priorit a rozpočtů v marketingu, neutrácejte zbytečně, pokud to nemá smysl. Naopak buďte komunikačně aktivní tam, kde vidíte potenciál. Rádi s vámi tuto situaci budeme konzultovat.

Buďte obezřetní u svých aktuálních reklamních aktivit. Google zakázal prodej roušek a respirátorů a občas může omylem zakázat i reklamu na jiný sortiment, Heureka se v aktuální situaci může prodražit, atd.

Využíváte kamennou pobočku? 5 tipů pro vás

  1. Aktualizujte otevírací dobu
  2. Věnujte pozornost všem místům, kde se objevují informace o prodejně a upravte je. Typicky to bývá web, vaše transakční e-maily, firmy.cz, Google MyBusiness, Google Merchant Centrum, Heureka, Zboží.cz a další. Některé reklamy Google mohou využívat rozšíření o prodejnách
  3. Omezte reklamní náklady na podporu prodejen
  4. Pokud je to relevantní, na prodejny umístěte plakát nebo jiný viditelný materiál a informujte své zákazníky o tom, že e-shop je stále v provozu
  5. Pokud má váš e-shop potenciál, zvažte reklamní kampaň pro zákazníky ze spádové oblasti prodejen

Jsme tu pro vás

Přejeme vám pevné zdraví i pevné nervy. Tento stav nebude trvat věčně a je pravděpodobné, že se e-commerce dostane velmi brzy do opětovného růstu.

S radou nebo konzultací se na nás neváhejte obrátit na e-mailové adrese: marketing@oxyshop.cz

Váš tým oXyShopu

arrow icon