Jak připravit e-shop na fungování při pandemii koronaviru
Máte e-shop? Tady jsou naše doporučení
Pozastavte dobírku
Pozastavte platby dobírkou, pokud ji vaši dopravci omezí nebo zruší.
Omezte osobní odběry
Pozastavte nabídku osobního odběru, pokud nejste schopni ho realizovat například pomocí výdejního okna.
Zlepšete podporu
Posilte zákaznickou linku či online chat - buďte svým zákazníkům nápomocni při dotazech, zda jim zboží budete schopni doručit.
Informujte své zákazníky o aktuálním fungování e-shopu
Dejte zákazníkům vědět, zda jste schopni doručovat zboží, jak se může měnit doba dodání a další skutečnosti. Tyto informace vložte jak na homepage a samostatnou podrobnou stránku, tak i do pop-up okna. Také je rozešlete svým zákazníkům e-mailem. Můžete tím významně zabránit ztrátě objednávek. Potřebujete poradit jak na to? Rádi vám s tím pomůžeme.
Aktualizujte dobu dodání
Informujte o době dodání produktů, pokud aktuální kolony na hranicích a další komplikace způsobí jejich opožděné dodání.
Pozor na obce v karanténě
Každý den si prosím hlídejte obce, které jsou v karanténě. Dopravci do nich již nedoručují . Aktuálně je v karanténě Litovel, Uničov a další obce.
Ověřte možnost převzetí
Pokud je to možné, ověřujte si, zda zákazníci nejsou v domácí karanténě a jsou schopni zboží převzít.
Sledujte aktuality u dopravců a buďte připraveni na ně reagovat
- Zásilkovna
- GEIS
- DPD
- IN TIME
- Uloženka - lze očekávat podobné informace jako u INTIME
- Česká pošta
- GLS
- PPL
- Messenger
NÁŠ TIP: Zvažte snížení ceny za dopravu nebo dopravu zdarma, tak jako to dělá momentálně mnoho jiných e-shopů.
Bezkontaktní předání
NÁŠ TIP: Pokud jeden z vašich dopravců využívá bezkontaktní předání, zařaďte tuto možnost dopravy do svého košíku.
Pracujte s rozpočtem na marketing
Více než kdy jindy je nutné komunikovat s marketingovým specialistou. Klienti, kteří využívají služby rozvoje a online marketingu právě u nás v oXyShopu, s námi již situaci řeší.
Je možné udělat celou řadu kroků pro úsporu nákladů nebo naopak ke zlepšení výkonu, pokud po vašem sortimentu vzroste poptávka. Nezapomeňte na audit svého aktuálního sortimentu a vytipujte si ten, který může být právě teď pro cílové zákazníky relevantní. Lidé nemohou být venku, mají doma děti, změní se jejich nákupní chování i potřeby. Vybraný sortiment upřednostněte v komunikaci. Zvažte také změnu priorit a rozpočtů v marketingu, neutrácejte zbytečně, pokud to nemá smysl. Naopak buďte komunikačně aktivní tam, kde vidíte potenciál. Rádi s vámi tuto situaci budeme konzultovat.
Buďte obezřetní u svých aktuálních reklamních aktivit. Google zakázal prodej roušek a respirátorů a občas může omylem zakázat i reklamu na jiný sortiment, Heureka se v aktuální situaci může prodražit, atd.
Využíváte kamennou pobočku? 5 tipů pro vás
- Aktualizujte otevírací dobu
- Věnujte pozornost všem místům, kde se objevují informace o prodejně a upravte je. Typicky to bývá web, vaše transakční e-maily, firmy.cz, Google MyBusiness, Google Merchant Centrum, Heureka, Zboží.cz a další. Některé reklamy Google mohou využívat rozšíření o prodejnách
- Omezte reklamní náklady na podporu prodejen
- Pokud je to relevantní, na prodejny umístěte plakát nebo jiný viditelný materiál a informujte své zákazníky o tom, že e-shop je stále v provozu
- Pokud má váš e-shop potenciál, zvažte reklamní kampaň pro zákazníky ze spádové oblasti prodejen
Doporučujeme vám sledovat
- Jak na náhrady při karanténě a mzdy v případě omezeného provozu?
- Kde najdu informace z jednotlivých vládních rozhodnutí?
Kde najdu další informace či pomoc?
- Svaz průmyslu a dopravy ČR - Doporučená opatření velkých podniků proti šíření koronaviru
- eLegal advokátní kancelář - Bezplatná online konzultace pro podnikatele zasažené situací s koronavirem
- uLékaře.cz - Poradna uLékaře.cz pomáhá firmám a institucím - COVID-19
Jsme tu pro vás
Přejeme vám pevné zdraví i pevné nervy. Tento stav nebude trvat věčně a je pravděpodobné, že se e-commerce dostane velmi brzy do opětovného růstu.
S radou nebo konzultací se na nás neváhejte obrátit na e-mailové adrese: marketing@oxyshop.cz
Váš tým oXyShopu