Jak se e-shopům inzeruje v novém katalogu Firmy.cz?
Mlčení znamená souhlas?
Nové Firmy.cz vidí jinak jejich tvůrce, jinak lokální firma či živnostník a jinak samozřejmě také běžný uživatel. Všichni zúčastnění se k plánovaným změnám už nějakou dobu před spuštěním horlivě vyjadřovali. A testovali, až se jim od monitorů prášilo. Jen provozovatelé e-shopů se po celou dobu do diskuzí nijak nezapojují. Přitom Firmy.cz pro ně dosud byly významným zdrojem návštěv a prakticky jediným fungujícím katalogem. S nezanedbatelným SEO efektem – nutno podotknout. Než se zaměříme na to, jaký dopad mají změny v katalogu na provozovatele e-shopů, podívejme se na nové Firmy.cz z perspektivy ostatních skupin uživatelů.
Firmy.cz pohledem návštěvníků
Běžní uživatelé jsou z novinek na Firmy.cz bezpochyby nadšení. Moderní grafika, jednoduché a plynulé propojení s mapami, relevantní filtrování na míru dané kategorii – opravdu povedené!
Jak nový katalog hodnotí živnostníci a lokální firmy?
Zápis do libovolných kategorií a na libovolná klíčová slova zdarma? Ano, to zní skvěle. Dejme tomu, že provozujete autoservis. Klient stojí za rohem a nemůže nastartovat auto. Díky automatické detekci polohy vás najde pohodlně a bez dalšího klikání přímo ve svém okolí. Takže s novými Firmy.cz se u vás objeví do 10 minut.
firmy.cz graf
Firmy.cz patří k nejoblíbenějším katalogům u nás.(Zdroj: Seznam.cz)
Největší spokojenost je na straně Seznamu
Byznys, který v Seznamu s novými Firmy.cz rozjeli, je opravdu velký. Jak řekl Product Team Manager Martin Fuks: „Rád bych, aby Firmy.cz do Seznamu ročně přinesly tržby kolem miliardy korun“. Mezi obchodními zástupci teď bude zaručeně méně infarktů. Nová služba se prodává sama – design, funkce, jednoduché ovládání jak pro uživatele, tak pro inzerenty.
E-shoperům zbyly jen oči pro pláč?
Když zapíšete svoji firmu (se všemi pobočkami) rovnou do několika kategorií, zacílíte i na příslušná klíčová slova, dokonce zvýšíte nabídku za proklik na více než dané minimum (10 Kč), tak vás to chtě nechtě bude stát minimálně desítky tisíc korun ročně. Ba co víc - i přes několikanásobně vyšší investice získáte reálně mnohem nižší návštěvnost. Jakoby nové Firmy.cz nebyly pro e-shopy a komerční weby vůbec určeny. K tomu se platí za zhlédnutí, ne proklik. Takže pokud provozujete řadový e-shop a očekáváte takový katalog, jakým byly Firmy.cz před 1. dubnem 2014, raději si pořádně nabijte svoji peněženku.
Firmy.cz a jejich cesta od katalogu k fungující službě
Nové Firmy.cz mají bezesporu velké ambice. Jejich cílem je obsadit 80 % trhu. Chtějí konkurovat i službám typu Foursquare a Yelp. A náběh na to určitě, alespoň tedy v Česku, mají. Co dodat závěrem? Je potřeba je vnímat jako úplně novou službu a nepřistupovat k nim staromilským způsobem. Své inzerenty i uživatele si najdou, o tom není pochyb.
Využíváte Firmy.cz? Tak nezapomeňte měřit a vyhodnocovat
Pokud už v katalogu inzerujete, pečlivě vyhodnocujte výkonnost reklamy (například pomocí Google Analytics). A dobrá zpráva - od 21. května 2014 už můžete snadno sledovat, zda vaši návštěvníci přicházejí z klíčových slov, nebo z kategorií. Analýza výkonu katalogu v Google Analytics byla totiž obohacena o automatické označení odkazů UTM parametry.