Otevřít

Google zpřísňuje pravidla pro eshopy aneb proč se bez SSL neobejdete

Marek Walder
13. květen 2016

Nákupy Google přestaly od února 2016 tolerovat nezabezpečené eshopy. Naštěstí Seznam již dokončuje a testuje bezproblematické řešení pro přechod na HTTPS. České eshopy už přechod na HTTPS prostě nemohou odkládat.

Co je vlastně SSL?

Jedná se o protokol, resp. o nejrozšířenější metodu pro zabezpečení datových přenosů mezi serverem (typicky webem, eshopem) a prohlížečem (uživatelem). Komunikace mezi vaším webem a uživateli je zkrátka šifrovaná. Chráněný eshop pomocí SSL certifikátu poznáte snadno, a to díky https: (namísto běžného http:) v adresním řádku.

Zabezpečení HTTPS

https_zabezpeceni2

Bezpečnost na prvním místě!

Pokud jakýmkoliv způsobem váš web shromažďuje od svých uživatelů důvěrné údaje (ve formulářích) nebo nabízí například přihlašování na stránky pomocí hesel, pak je třeba myslet na ochranu těchto dat před útoky zvenčí. Bezpečnost je důvodem, proč u elektronických obchodů je používání SSL zabezpečení samozřejmostí.

SSL certifikace bez debat zvyšuje i důvěryhodnost eshopu ze strany zákazníků.

Google nákupy: zabezpečeně nebo vůbec

Zatímco doposud nezabezpečené eshopy Google tiše toleroval, od února 2016 se vám již zaregistrovat do služby Google Nákupy bez zabezpečení eshopu SSL nepovede (při nejmenším, zabezpečením alespoň těch míst eshopu, kde se vkládají nebo využívají osobní údaje). Jednalo by se o nezabezpečené shromažďování nebo používání osobních údajů. Dodržování této zásady začaly Google Nákupy u nových eshopů nekompromisně vyžadovat.

U nezabezpečených eshopů, kterým nedodržování této zásady doposud procházelo, je jen otázkou času (a zdá se, že i otázkou „udavačských schopností“ ze strany konkurence), kdy budou v Google Nákupech pozastaveny, čímž by přišly o nejvýnosnější a nejrentabilnější PPC kampaně, jaké vůbec eshopy mají.

Služba Google nákupy a s nimi související produktové kampaně a kampaně dynamického remarketingu jsou dnes ve světě eshopů samozřejmostí.

Přechod na HTTPS a SEO: za 5 minut 12, Sezname.

Google se snažil už dávno motivovat webmastery k přechodu na HTTPS zvýhodněním takto zabezpečených webů ve fulltextovém vyhledávání (SEO). V českém prostředí však nastala překážka v podobě Seznam.cz, který si ještě donedávna nedovedl pořádně poradit s přesměrováním HTTP na HTTPS. Dle posledních zpráv na blogu a twitteru, Seznam.cz již zpracovat přesměrování HTTP na HTTPS umí a nyní jej vývojářský tým testuje. Držíme jim palce.

oXyShopy a přechod na SSL

Zajímá vás, jak na to a co vše přechod na zabezpečený protokol obnáší? Více informací o implementaci a technickém řešení v oXyShopech najdete v článku Každý oXyShop na zabezpečeném HTTPS.

Doporučujeme se přímo obrátit na vašeho konzultanta.