Otevřít

Jak jsme jeli školit do sklípku - podruhé

Přinášíme vám shrnutí druhého školení ve sklípku

Vendula Rozínková
30. listopad 2016

Jak na segmentaci zákazníků? Jak bleskově vyrobit banner? Jak upravit kampaně s ohledem na sezónu? To a mnoho dalšího jsme vyřešili na druhém ročníku třídenního workshopu online marketingu ve sklípku - tentokrát za slunečného podzimu.

Po roce jsme se opět vrátili na místo činu, do Vinařství Bukovský, kde jsme i v loňském roce optimalizovali čtyři eshopy našich klientů. Letos dorazili majitelé a zástupci eshopů Hartmann, Krmiva Hulín, DogFood a Maro. A čekal na ně celý online marketingový tým v čele s Markem Walderem.

a

První den panoval určitý ostych, nicméně večerní zpěv při vínku a domácích dobrotách od Bukovských uvolnil atmosféru tak, že na dalších workshopech jsme pracovali jako skutečný tým. Účastníci na nás udělali opravdu velký dojem svou snaživostí, kdy při nějakém nedostatku opravdu zamakali, aby jej odstranili, a pokud možno se vše naučili sami.


„Především jsem si opět oživil možnosti spousty drobných vylepšení na stránkách, které jsem už „neviděl“. Poznal jsem i další nové možnosti nastavení stránek. Uviděl na nich i mnohé nedostatky a možnosti jejich nápravy.“

Roman Küršner (Krmiva Hulín)

a2

Kolem čeho byl největší cvrkot?

  • Tvorba grafického obsahu – novinka letošního ročníku pod taktovkou Anety Tomalukové. Klienti ocenili zvláště fofr výrobu bannerů v online grafických nástrojích, kterou jsou dostupné zdarma. Na přání jsme také proběhli praktické funkce ve Photoshopu.
  • Tomáš Vorálek se chopil zbožových porovnávačů - už od rána jsme se do práce zabrali tak, že jsme si ani nevzpomněli na oběd.
  • Řádně jsme probrali také segmentaci zákazníků – modul pro zařazování zákazníků do skupin. Naučili jsme se, jak lze modul využít při slevových akcích, mailingu apod.
  • Vyřešili jsme také nastavení kampaní, které pomohou vykrýt hluché místo mezi sezónami.
  • Podívali jsme se na možnosti emailingu přímo z administrace oXyShopu. I po workshopu budeme s některými účastníky pracovat na šabloně.
  • Nastavili jsme cross-selling a up-selling.
  • A samozřejmě jsme si pohráli s milovaným a nekonečným Google Analytics, se kterým ještě pomáháme po workshopu telefonicky. Někteří účastníci využili možnosti pořídit si eCommerce modul za výhodnější cenu.


Účastníci se potýkali s různou úrovní znalostí z prostředí online marketingu, což nás nasměrovalo cestou individuálních konzultací přímo nad jejich projekty. Dotazy jsme proto řešili hned na místě. Konec jednotlivých bloků zpravidla vypadal tak, že každý eshop si řešil své specifické otázky s jedním z online markeťáků v zádech.

a3
a3
a3
a3
a3
a3
14970865_10205823192378311_1785481438_o
14970865_10205823192378311_1785481438_o

„Opravdu moc děkujeme za osobní přístup a otevřenost.“

Jindřich Hrnek (Maro s.r.o.)



Večery, jak už to bývá zvykem, byly zasvěceny vínu a zpěvu. Sklípek jsme prošmejdili od základů po půdu, nahlédli jsme do těžkého života vinařů a ochutnali jsme a ovoněli všechno, co šlo. S pokročilou hodinou a s přibývajícími prázdnými lahvemi sílila zábava prokládaná přátelskou diskuzí, zpěvem a pomlaskáváním nad vynikající domácí kuchyní. Spát se chodilo zpravidla po půlnoci a ráno někteří čile, někteří ještě více čile, přicházeli na další workshop.
Nutno říci, že to byly náročné tři dny, ale vyplatily se.

3 dny, 16 a více hodin školení a workshopů, 3 lektoři a 2 konzultanti non-stop k dispozici, 4 zoptimalizované eshopy, 8 spokojených klientů... Příští rok to můžete být třeba vy.