Jak přejít na nové řešení a vydělat – případová studie eshopu Teamstore.cz

S přechodem eshopu ze starého řešení na nové se setkáváme stále častěji. Analytik a specialista online marketingu Marek Walder nám představil jednoho ze svých zákazníků, který si tímto procesem prošel. Od první společné schůzky uběhlo necelých 6 měsíců. Co se během této krátké doby dělo s tržbami a návštěvností webu? Vyletěly nahoru. V podstatě okamžitě.

Krok 1: Nasadili jsme starému eshopu nitrožilní výživu

Majitel Teamstore.cz, Jan Musel, oslovil oXy Online v říjnu roku 2013. Za účelem podpory prodeje sportovního zboží poptával online marketingové služby. Ale nejen ty. Řešení, na kterém jeho eshop běžel, mu přestávalo vyhovovat. A tak se pomalu poohlížel po nové, samozřejmě efektivnější alternativě.

Na začátku jsme se tedy snažili o maximální využití propagačních kanálů v rámci technických možností konkurenčního systému. Základní online marketingové úpravy jsme provedli hned na první schůzce začátkem listopadu 2013. Proběhla úprava inzerce ve zbožových srovnávačích Heuréka.cz a Zboží.cz. Následně vznikly kampaně v Skliku a Adwords. A voilà - nárůst návštěvnosti byl v podstatě okamžitý. Zvýšily se rovněž tržby. Přičítáte to předvánoční sezóně? Tak čtěte dál.

teamstore.cz 01

teamstore01

Po úpravách ve zbožových porovnávačích a vytvoření PPC kampaní vidíte v Google Analytics okamžitý nárůst návštěvnosti e-shopu.

Krok 2 - Plynule jsme přešli z Fastcentriku na oXyShop

Po tomto úspěchu se počáteční spolupráce rozjela na plné obrátky. Jan Musel se v dubnu 2014 rozhodl přejít z Fastcentriku na řešení Oxyshop X5 (propojeného s IS Money S5 konektorem společnosti JetSoft s.r.o.), a to včetně nasazení plné podpory online marketingu.

Každá změna eshopové platformy nese určitá rizika. Hrozí propady návštěvnosti a tržeb. V tomto bodě jsme si tedy počínali velmi obezřetně. Jaký byl postup?

1. Plynulý přechod (včetně změn grafiky a struktury) minimalizující možné propady:

  • přesměrování starých URL adres za účelem zachování hodnot stránek z pohledu „SEO“,
  • nastavení nových feedů pro využívané zbožové srovnávače,
  • úprava běžící PPC kampaně tak, aby zůstaly smysluplné a nesměřovaly na případné neexistující stránky.

2. Spuštění nového eshopu a zahájení marketingového fullservisu:

  • výběr a implementace marketingových modulů,
  • dodatečné úpravy struktury a grafiky eshopu,
  • zahájení pravidelného linkbuildingu,
  • započetí rozesílky newsletterů.

teamstore.cz 02

teamstore02

Po přechodu na novou e-shopovou platformu a zahájení marketingového fullservisu došlo k navýšení tržeb a konverzního poměru (v Google Analytics).

A výsledek? Tržby vyletěly nahoru o 93 %

Sečteno podtrženo – k červnu 2014 běží Teamstore.cz na nové platformě oXyShop X5 tři měsíce. Pomineme-li vánoční nákupní horečku a sezonní vliv (povánoční útlum atd.), můžeme konstatovat, že došlo ke značnému nárůstu tržeb i konverzního poměru. Jak velkému?

Zejména nová grafika a funkčnost e-shopu zapříčinila obrovský nárůst konverzního poměru - a toz 1,05 % na 1,48 %. Zkuste si sami spočítat, co navýšení konverzního poměru o 40,78 % dokáže udělat s výkonem a rentabilitou PPC kampaní!

A co počet přístupů na e-shop a tržby? Tam existuje více aspektů, které je potřeba zohlednit. Pokud srovnáme období naší dosavadní spolupráce se stejným obdobím předchozího roku, můžeme říci, že se návštěvnost zvýšila o 58,90 % a tržby o 93,04 %. Tím nekončíme. E-shop samozřejmě rozvíjíme dál.

web teamstore.cz

teamstore03

Fungující komunikace s klientem je polovina úspěchu

Jan Musel nás oslovil s velkou důvěrou, čehož si velmi ceníme. Uvědomujeme si, že v online marketingu existuje spousta nepředvídatelných vlivů a spousta „ale“. České eshopové prostředí (a pro sortiment sportovního oblečení to platí dvojnásob) je navíc jedno z nejkonkurenčnějších na světě.

Co víc, my v internetovém marketingu neslibujeme konkrétní čísla - pouze maximální úsilí, které v případě Teamstore.cz přineslo více než uspokojivé výsledky. Je potřeba dodat, že spolupráce s Janem Muselem od začátku velmi dobrá. Bez ní bychom jen těžko dosáhli takového úspěchu.

S oXy Online jsme zabodovali a hodláme v tom pokračovat

“Jako autorizovaný prodejce značky Nike chceme našim zákazníkům poskytnout maximální komfort online nákupu. Spolupráce s panem Walderem nás definitivně přesvědčila k tomu, abychom využili řešení oXyShop X5 + online marketing. Málokterá společnost nabízí tak komplexní řešení, jakým je vytvoření nového eshopu včetně jeho dlouhodobého rozvoje po marketingové stránce. V neposlední řadě patří díky našemu projektovému manažerovi panu Martinkovi. Spolupráci s oXy Online mohu jen a jen doporučit.“

Jan Musel z Teamstore s.r.o.