Otevřít

Jak vylepšit dobrý pocit z nákupního košíku

oXy Day 2019: Přednáška od Tomáše Böhma, Google

30. říjen 2019

Tomáš Böhm z Google se na oXy Day 2019 věnoval tématu nákupního procesu a jeho vlivu na úspěšné dokončení objednávky. Konkrétněji rozebral a zmínil, které nejčastější důvody vedou k předčasnému ukončení nákupního procesu a představil možné řešení ze strany Google. Co konkrétně v jeho přednášce zaznělo? Čtěte v článku.

Budoucnost e-commerce je v mobilních zařízeních

Dnes už pravděpodobně nikoho nepřekvapí informace, že se mobilní zařízení stávají klíčovou platformou v e-commerce odvětví. Ne každý si však uvědomuje, že spolu s preferovaným zařízením se mění i zákaznické chování. Nakoupit prostřednictvím mobilního zařízení se totiž rozhodne o 50 % méně návštěvníků než na počítači. Jak zmínil Tomáš: čím dál více lidí využívá k prohlížení e-shopů mobilní telefon, ale malá konverzní míra z tohoto zařízení přináší ušlý zisk.

Mobilní telefony bojují s nízkou konverzní mírou

Proč tomu tak je? Důvod je jednoduchý, zákazníci na mobilních telefonech rádi vyhledávají informace vedoucí k nákupnímu rozhodnutí. Daleko méně rádi však vyplňují informace nutné k dokončení objednávky a samotný nákupní proces zpravidla dokončují až na počítači. To znamená nižší konverzní míru na mobilních zařízeních a zároveň nebezpečí, že si zákazník nákup rozmyslí nebo si vybere jiného dodavatele než objednávku dokončí. Z toho důvodu je nutné zákazníkům nákupní proces co nejvíce usnadnit, aby nákup na mobilním telefonu dokončili ihned a konverzní míra se přiblížila hodnotám na počítači.

mobilphone
mobilphone

Nejčastější důvody pro opuštění nákupního procesu

60 % lidí

coins

Extra náklady (doručení, daň, poplatky)

37 % lidí

man-user

Potřeba se registrovat

28 % lidí

shopping-cart-black-shape (1)

Příliš komplikovaný nákupní košík

Jak zvýšit konverzní míru dokončení nákupu?

trafficdrop
trafficdrop

Zákazníci nejčastěji začínají nákupní cestu na domovské stránce či vstupní stránce (tzv. landing page). Statistiky Google říkají, že 78 % lidí ukončí nákup na kartě zboží a dalších až 82 % lidí ho ukončí v jednotlivých krocích, které zákazníka provádí nákupním procesem.

Řešením, jak počet nedokončených nákupů snížit, může být jednodušší cesta při placení, vylepšení UX pro jednotlivé kroky či sledování jednotlivých nákupních kroků v čase.

Google vsází na Google Pay

gpay2
gpay2

Google věří, že jednou z možností, jak zákazníkům zjednodušit nákupní proces a zvýšit počet dokončených nákupů na telefonu, je implementace Google Pay. Jedná se o službu, díky které můžou zákazníci platit na podporovaných e-shopech jednoduše, rychle a bezpečně. Při plné integraci zaplatí na dvě kliknutí a to bez nutnosti vyplňovat nadměrné množství informací.

Jak Google Pay funguje?

Uživatelům stačí debetní či kreditní karta a aplikace Google Pay. Do této aplikace zadají číslo své platební karty, která se jim uloží a při platbě si pouze vyberou, kterou kartou chtějí platit. Uloží si zároveň také všechny informace potřebné k dokončení objednávky jako adresa doručení nebo osobní údaje. V procesu objednávky pak uživatelé nemusí nic složitě vypisovat a pouze zvolí vhodnou a předem uloženou variantu. Zaplatí pak pouhým kliknutím na tlačítko na e-shopu. Celý checkout proces je díky Google Pay možné dokončit na 2 kliknutí i na mobilních zařízeních.

Google Pay je možné využít i při placení v platebních terminálech v kamenných obchodech.

gpay
gpay

Google Pay využívají i celosvětoví hráči

Služba Google Pay je spuštěna v 68 zemích světa a implementovanou ji mají i celosvětoví hráči jako Shopify, Uber, Wish, Airbnb, Revolut, T-mobile. Využívá ji také náš klient CZC.cz.

Zajímá vás Google Pay?

Neváhejte se zeptat nás nebo přímo Tomáše Böhma na další podrobnosti. Váš dotaz odešlete na e-mail marketing@oxyshop.cz.

460 (2)
460 (2)

Tomáš Böhm

Product Marketing Manager, Consumer Payments, CEE at Google


Své dlouholeté zkušenosti sbíral Tomáš jako generální ředitel v More Rewards, kde byl zodpovědný za zavedení věrnostní program MasterCard Priceless Specials. Dále působil jako strategický marketingový ředitel ve firmě Up Česká Republika, která mu umožňovala spravovat nové produkty v oblasti zaměstnaneckých benefitů, a to od prvotního výzkumu až po uvedení finálního produktu na trh. V současné době pracuje Tomáš pro společnost Google jako produktový marketingový manažer. Konkrétně se zabývá vytvářením prostředí pro úspěšné zavedení nové platební metody na trzích střední a východní Evropy.

Fotky z přednášky

DSC_0396
DSC_0396
DSC_0396
DSC_0396
DSC_0396
DSC_0396
DSC_0396
DSC_0396