Než se pustíte do tvorby strategie ve fázi CARE, je důležité si uvědomit, jestli prodáváte zboží, které bude zákazník nakupovat opakovaně nebo takové, které během několika let nakoupí pravděpodobně jen jednou.
Scénář 1. - zákazník má potenciál se vracet a nakupovat dál
Se zákazníkem pravidelně komunikujte tak, aby na váš brand nezapomněl. Soustřeďte se na předávání užitečných informací, nezahlťte ho pouze nabídkou zboží. Tu mu zašlete až ve chvíli, kdy by produkt opravdu mohl potřebovat znovu.
Příklad: Pokud zákazník na e-shopu nakoupí krmivo pro kočky určité značky, pravděpodobně u této značky zůstane. Nemusíte ho zahlcovat nabídkou jiných značek. Raději se mu ve správný čas ozvěte s nabídkou právě dané značky krmiva.
Scénář 2. - zákazník se pravděpodobně znovu jen tak nevrátí
Tato situace nastává u zboží, které si člověk koupí jen jednou za čas – například klavír. Fáze CARE pak slouží spíše k akvizici nových zákazníků pomocí referenčního marketingu.
Ve fázi CARE se proto snažte, aby se u vás zákazník cítil dobře a spokojeně. Pak bude o vašich službách mluvit kladně a přivede tím na e-shop další zákazníky z okruhu svých známých.