Otevřít

Jste připraveni na Černý pátek 2016?

Zapojte se letos i vy! V článku vám poradíme, jak na to.

Helena Vyvozilová
15. listopad 2016

Černý pátek je „svátek“, který jsme převzali z Ameriky. Je to pátek následující po Dni díkůvzdání. V Americe se jím tradičně začíná vánoční sezóna. Obchody otevírají brzy ráno a po jeden den nabízejí vybrané zboží s výraznými slevami.

V Americe jde o tak velkou událost, že některé státy udělují plošně volno všem státním zaměstnancům. U nás se „Černý pátek“ ujal především u internetových obchodů. Už několik let se ho zúčastňují desítky obchodů a nabízejí vybrané zboží přesně jeden den se slevou.

„V rámci Black Friday jsme minulý rok zaznamenali o 40 % více objednávek než v roce předchozím. Skladové zásoby těch nejatraktivnějších produktů se stihly rozebrat během několika málo minut,“ shrnuje zkušenosti z minulého ročníku Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz.

Nenechte si ujít datum 25. listopadu 2016

Zkuste se letos zapojit i vy. V online businessu je potřeba využít každé pobídky a příležitosti zaujmout zákazníky. Obzvlášť, když začíná vánoční sezóna a zákazníci jsou v té správné nakupovací náladě.

Právě teď máte nejvyšší čas se na to připravit.

Jak v online prostředí Černý pátek využít, to samozřejmě záleží jen a jen na vás, ale Tomáš Vorálek, specialista online marketingu v oXyShopu, například doporučuje:

„Nejdřív se musíte rozhodnout, jaký typ slevy zákazníkům poskytnete. Buď zlevníte plošně všechen sortiment na celý den, nebo jen na několik málo hodin, aby byla nabídka ještě atraktivnější.“ „Nebo si dopředu vytipujete segment, který nějak zvýhodníte a pro ten vytvoříte dočasnou kategorii.“

Další možností je vytvořit výlučnější taktiku, kdy slevu nabídnete jen zákazníkům, kteří přijdou se slevovým kódem, který jim doručíte například newsletterem.

black friday

words-1797603_1280 - zmenseno

Newsletter je samozřejmě skvělý nástroj, který cílí na vaše věrné zákazníky a je vhodné ho poslat těsně před Černým pátkem.

Nikdy ale nezapomínejte na celé široké spektrum komunikačních kanálů.

„Zkuste zhruba týden předem spustit remarketingovou kampaň. Informujte, že 25. 11. můžou u vás nakoupit se slevou, svezte se na vlně Černého pátku a zaujměte tak ty, kteří vaším eshopem prošli třeba v posledním měsíci. Nezapomeňte ale taky na upozornění na homepage. I ti, kteří k vám přišli organicky, si zaslouží v den Černého pátku využít slev, které nabízíte,“ dodává Tomáš Vorálek.

Nic není černobílé, a tak i Černý pátek má svá úskalí. Zapojení do něj vám může krátkodobě snížit obraty v týdnu před ním. Někteří zákazníci se rozhodnou neuskutečnit plánované nákupy a odložit je až na den, kdy dostanou slevu. Většinou to ale neznamená, že o ně přijdete. Sice zaplatí méně, ale zase si vás budou pamatovat jako ten eshop, kde jim bylo poskytnuto něco extra.

Takže to jistě stojí za zvážení.