1. Dejte si práci s popiskem
Neměli jste čas k produktu cokoliv napsat? Je to špatně pro SEO. Je to špatně pro zákazníka. A proto je to špatně i pro vás. Tady asi nemá smysl nic dalšího rozebírat. Pokud to myslíte s eshopem vážně, jsou kvalitní popisky nutnost. S tím souvisí i následující bod.
2. Opravdu si dejte práci s popiskem
Pokud prodáváte například elektroniku, výrobce ke svému produktu většinou připraví nějaký popisek. Jestli se rozhodnete ho přejmout, počítejte automaticky s tím, že se tak rozhodnou i další obchody. Když si pak zákazník vyhledává daný produkt, musíte si být jisti silou své značky nebo nejlepší cenou, protože popisek bude stejný. O něco lepší varianta než předchozí, ale pořád žádná výhra.
3. Jak tedy na správný text?
Pouze technické parametry nesmí suplovat popisek, ale určitě by neměly chybět. Např. v rozbalovacím boxu nebo v nějaké oddělené sekci. Popisujte především přínos, který z produktu bude zákazník mít. Nemusí pochopit obnovovací frekvenci u televizoru, ale rozhodně mu dojde, pokud zdůrazníte plynulost fotbalistových kliček. Pokud bude psát popisek externí copywriter – nemusí být absolutní odborník na konkrétní oblast. Nicméně by měl umět komunikovat např. s produktovým manažerem, aby alespoň zevrubně pochopil jednotlivé technologie a jejich reálný přínos. Právě od „produkťáka“ dostane ideální zpětnou vazbu a dozví se, co zdůraznit, na co zákazníci slyší a v čem je naopak lepší konkurenční produkt. Konkrétní délku popisku vám neporadíme – bude totiž jiná pro digitální fotoaparát, frisbee nebo outdoorovou mikinu. Nicméně pokud už přemýšlíte půl hodiny, co ještě vypíchnout, máte pravděpodobně splněno.