Když se doopravdy rozhoduje: Stránka produktu (2. část)

V minulé části jsme vám ukázali věci, které by na stránce s produktem rozhodně neměly chybět a které jsou doslova nezbytné. V dnešním dílu se budeme věnovat doplňkům, které mít můžete a nemusíte. Ale vy je budete chtít, protože zásadním způsobem mohou zvýšit zákaznickou spokojenost.

6. Doporučujte související produkty

Chytří už cross selling provozují dávno, protože funguje. Prodáváte televize? Nabídněte kabely, reproduktory nebo držák na zeď. Zákazník si chce koupit mobilní telefon? Automaticky byste mu na té samé stránce měli zobrazit handsfree sadu, nabíječku, folii na displej nebo kožené pouzdro. Stejně je bude brzo potřebovat, proč by je nemohl koupit hned a u vás.

7. Umožněte porovnání produktů

Jeden odborník poradil Canon, druhý zase Nikon. Oba fotoaparáty jsou podobně drahé a mají podobné vlastnosti. Takže si rozkliknu každý na jedné záložce a … Než překliknu, zapomenu, co mám s čím porovnat a jaké vlastně byly hodnoty. Kdybych si tak mohl jedním tlačítkem zobrazit oba produkty a jejich vlastnosti vedle sebe. Rozhodovalo by se mi o tolik snadněji. Zde asi nemusíme říkat víc.

8. Buďte opatrní s diskusemi, hodnocením a komentáři

Věříte svému produktu? Absolutně a s tím, že za něj dáte ruku do ohně? V tom případě si pusťte na stránku zpětnou vazbu přímo od zákazníků. Ta může mít několik podob.

  • Recenze produktu například z Heureky. Jednoduchý a přehledný způsob, který navíc nevyžaduje vaši průběžnou pozornost.
  • Hodnocení produktu přímo vašimi zákazníky. Dejte jim hvězdičky, plusy, mínusy, pár řádků textu a uvidíte.
  • Diskuse. Můžete zde získat další zákazníky nebo je naopak odradit. Potřebujete totiž proškolené lidi. Jak v produktové oblasti, tak v komunikaci. Navíc musí odpovídat v rozumných termínech (tzn. nikoliv za dva dny). Právě v diskusích pod produktem ale můžete získat status autority a uznávaného odborníka.

hodnocení produktu

hodnoceni_produktu2

9. Dostupnost a doprava – hlavně si nevymýšlejte

Možná se to zdá automatické, ale u dostupnosti si nevymýšlejte. Nikdy. Doopravdy nikdy. V žádném případě. Vyvarujte se „doručení do 24 hodin“, když víte, že ho nemůžete splnit. Zákazník skousne doručení o 12 hodin později. Skousne i vyšší cenu. Skousne prakticky cokoliv kromě falešné hry.

Klasický případ je, že si zákazník vezme dovolenou, aby mohl zboží doma přebrat. A vy máte zpoždění. Sice pouhý den, ale to stačí. Dostanete to „sežrat“ na sociálních sítích, na Heurece a navíc už ho k sobě jen těžko nalákáte zpět. Proto ještě jednou – uvádějte vždy jasné pravdivé informace. Pokud uvádíte rozmezí, snažte se o co nejužší. 7-14 dní si totiž zákazník téměř vždy vyloží jako ty dva týdny.

10. Naučte eshop, jak být sociální

Existují pluginy, které vás mohou propojit s více než dvaceti různými sociálními sítěmi (ano, doopravdy jich existuje tolik). Vám bude stačit několik základních. Dejte například zákazníkovi možnost váš produkt „olajkovat“ nebo sdílet na Facebooku. Pokud věříte, že se někdy vzpamatuje Google+, platí to samé. Pokud máte zajímavý videoobsah, směřujte ho na váš YouTube kanál. Jsou vaší konkurenční výhodou krásné fotky? Dejte lidem možnost se pochlubit na Pinterestu nebo Instagramu. Vždy ale platí, že byste měli vědět, na jakých sítích se pohybují vaši zákazníci. Nechcete přeci plýtvat úsilím a především penězi.

Doporučujeme

Související články
arrow icon