Mobilní weby – je čas panikařit?

Google oznámil, že 21. 4. 2015 začne v mobilním vyhledávání výrazně zvýhodňovat weby optimalizované pro mobily. Ano, skutečně se jedná o mobily, tedy nikoli tablety.

Jak otestovala Marie Štouračová, za mobilní zařízení můžeme považovat vše s úhlopříčkou displeje do 6,3 cm.

A teď odpověď na naši otázku – je čas k panice?

Ano i ne. Pokud nemáte web přizpůsobený pro mobily, zpravidla se prozatím neděje žádná velká tragédie – mobilních přístupů ve většině oborů není tak velké procento – a konverze z nich jsou také o mnoho nižší než z desktopů.

Zdůrazňuji, že mobilní vyhledávání nijak neovlivní klasické (desktopové a tabletové) vyhledávání.

Spočítejme si jednoduchý příklad:

Předpokládejme, že váš eshop má tyto charakteristiky:

  • 1000 návštěv měsíčně
  • z toho 700 z desktopů a tabletů a 2 % konverzní poměr pro návštěvy z těchto zařízení
  • 300 mobilních návštěv a 1 % konverzní poměr pro návštěvy z mobilů.

Za standardních okolností byste tedy měli 17 provedených transakcí celkem.

Podívejme se, jak by vás ovlivnila změna Google: Z mobilů přistupuje 30 %, tj. 300 návštěv. Z toho 200 vyhledává Googlem a 100 Seznamem (Seznam zůstává neovlivněn). Konverzní poměr mobilní návštěvnosti je 1 %, dejme tomu, že byste přišli o polovinu celé mobilní návštěvnosti z Google. Reálně by taková změna představovala, že přijdete o jednoho zákazníka z celkových 17. To je celkový pokles konverzí o cca 5,9 %.

Toto číslo bude samozřejmě jen stoupat – proto se investice do mobilní verze, případně responsivního designu zcela jistě vyplatí. Jak moc spěchat, to teď už přibližně víte.

Zde si můžete ověřit, zda je váš web pro mobily dostatečně přizpůsobený. Oficiální vyjádření Google najdete tady.

Pamatujte, že ať už jsou statistiky jakékoli, podstatný je vždy zejména váš vlastní web. Pakliže z mobilů pramení většina vašich konverzí (a to třeba i nepřímo), je čas propadnout depresím. Anebo urychleně web mobilům přizpůsobit.

arrow icon