E-shop mpouzdra.cz má velmi složitý sortiment. Zákazníci e-shopu nakupují převážně příslušenství ke svému konkrétnímu telefonu. Jiná pouzdra než na specifický telefon tedy zákazníky v podstatě nezajímají. Toto nákupní chování bylo pro tvorbu strategie klíčové. Rozhodli jsme se proto segmentovat zákazníky a personalizovat e-mailové nabídky právě na základě telefonu, který zákazník používá.
Nemohli jsme však čerpat z obchodních dat, a to z jednoho prostého důvodu - lidé dnes své telefony často mění. Zákazník, který zakoupil obal na svůj telefon, už může za rok používat úplně jiný přístroj a nabídky vycházející z jeho poslední objednávky by velmi rychle ztratily aktuálnost.
Nebylo samozřejmě v našich silách segmentovat zákazníky podle všech telefonů na trhu. Provedli jsme proto analýzu objednávek a vybrali více než 100 modelů telefonů, jejichž pouzdra a obaly generují největší část obratu e-shopu. Tento seznam modelů musí být pravidelně aktualizován.