Nejoblíbenější platební metody v eshopu

Léta zažitá rutina v podobě dobírky na první místě ještě stále trvá. Kdy a jaká platba ji brzo překoná? Představíme vám trendy a osvědčené metody plateb.

Jak dlouho dobírka ještě vydrží na prvním místě?

Češi jsou v placení na eshopech stále konzervativní, a tudíž dobírka ve formě platební metody stále vévodí českým žebříčkům. Pomyslné nůžky mezi dobírkou a online platbou prostřednictvím platební karty se však začínají pomalu zavírat. Jak dlouho tedy dobírka ještě vydrží na prvním místě? Dle našeho názoru, to ještě nějakou chvíli bude trvat, protože demografické rozdělení českých uživatelů stále hraje ve prospěch starší generaci, která je přece jen konzervativnější než generace Z.

Ve prospěch dobírky hraje ještě jeden důležitý fakt. Používají ji totiž ve velké míře také mladší generace, a to v případě, kdy nakupují na eshopu, který nemá osvědčený brand nebo na něj nemají reference. Dobírka v takovém případě působí jako obranný mechanismus před potenciálním podvodným eshopem.

Čísla, grafy, statistiky

Už vás nebudeme dlouho zdržovat a představíme výsledky, které publikoval největší český srovnávač cen Heureka.cz na základě svého průzkumu.

graf platebnich metod

V počtu plateb vévodí českým statistikám DOBÍRKA s 34 % uskutečněných plateb. PLATBA PŘI PŘEVZETÍ je poměrně blízko za ní, letos dosáhla na 30 %. Jaký je vlastně rozdíl mezi dobírkou a platbou při převzetí? Dobírku platíte na místě dopravci, který zboží doveze na vámi určenou adresu, zatímco platba při převzetí se používá při vyzvednutí na výdejním místě. Tento fakt je pro eshopery důležitý, protože pokud prodáváte zboží nižších hodnot, lidé upřednostňují právě výdejní místa, kdy se zboží neprodraží o náklady na dopravu. Pokud jde o zboží vyšších hodnot, zákazníci ochotněji zaplatí online platební kartou, než aby s sebou vláčeli velký obnos v hotovosti.

Platba ONLINE PLATEBNÍ KARTOU letos dosáhla již 18 %. Oproti loňskému roku narostla o další jedno procento. Obliba této metody se stále potvrzuje a do dalších let předpokládáme největší nárůst právě u tohoto způsobu platby.

Dalším potvrzením trendu je ustupující hvězda v platebních metodách – BANKOVNÍ PŘEVOD. Ten letos dosáhl pouze 8% úspěšnosti. V letech 2015 i 2016 bylo zastoupení této metody u 9 % uskutečněných objednávek. Oproti roku 2013, kdy bankovní převod tvořil ještě 12 %, je tato metoda už opravdu na ústupu.

Ostatní platební metody se drží „na svých číslech“ už delší dobu.
 

Jak to bylo právě v letech minulých:

graf 2_1030px

Jediný smutný fakt je ten, že některé eshopy se stále online platebním kartám brání, ať už z důvodu EET nebo poplatků, neznalosti trhu, či jiných faktorů, které se čas od času objeví. Samozřejmě, že platební karty nejsou vhodné plošně pro všechny segmenty a prodávanou komoditu, ale o to více se pak projevuje fakt, zda dobře znáte svou cílovou skupinu, víte jak pracovat s publikem a tudíž i potenciálními zákazníky a jak koncepčně svůj eshop řídíte.

V oXyShopu si uvědomujeme rostoucí význam online plateb kartou. Pro uživatele platební brány GoPay připravujeme novinku, která zvýší klientský komfort z nakupování.

Jak metody plateb vnímáte vy?

  • Používáte platební karty na svém eshopu?
  • Sledujete statistiky platebních metod či plateb kartou na svém eshopu?
  • Nebo online platby kartou na svém eshopu neumožňujete? Dejte nám vědět proč, třeba vám zbytečně utíkají peníze, jen proto, že vaši zákazníci očekávají právě možnost zaplatit kartou online.

Kontaktujte nás prostřednictvím HelpDesku nebo emailu a proberme možnosti vašeho eshopu.

arrow icon