Novinka: Dynamický retargeting od Skliku
Retargeting ve spojení se zbožím, které si vaši zákazníci prohlíželi, a jeho automatické zobrazování v bannerech jste doposud znali možná jen z Adwords. Sklik tento typ reklam nyní umožňuje rovněž, ačkoliv zatím s jedním nedostatkem, a to že bannery jsou unifikované. Zatím tedy nelze vytvářet vlastní bannerové šablony.
Nevíte, co je to dynamický remarketing/retargeting pro eshopy?
Dynamický retargeting (DRTG) „pronásleduje“ vaše návštěvníky bannery zobrazující zboží, které si u vás prohlíželi. A to dle libovolně nastavených podmínek (doba platnosti, cílení dle zařízení atd.). Typicky tedy na zákazníky, kteří si prohlíželi vaše produkty, ale nenakoupili. Pro doplnění: Sklik používá termín retargeting, jinak je běžně používaný i pojem remarketing. Oba termíny znamenají totéž.
Co je to DRTG
Jak to funguje u Skliku?
Základem je mít propojený Sklik a Zboží.cz. Aby systém zjistil, jaké produkty má následně zobrazovat, využívá k tomu systém URL adres produktů (ty musí být tedy stejné jako ve feedu).
Je nutno říci, že v Skliku není třeba zadávat žádné retargetingové podmínky ani upravovat retargetingový kód, nemusíte zadávat inzeráty ani nahrávat bannery. Sklik je za vás z feedu totiž vytvoří sám.
Jak na to?
- 1. Nejprve propojte váš účet v Skliku s vaším účtem ve Zboží.cz. V záložce Nástroje, klikněte na Propojení se Zboží.cz a zadejte přihlašovací údaje, jako když se do Zboží.cz přihlašujete. Pokud již využíváte Produktové inzeráty, toto propojení dělat nemusíte, je již aktivní.
- 2. Po propojení se v záložce Retargeting automaticky vytvoří retargetingový seznam DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny. V případě, že máte provozoven více, vytvoří se více DRTG seznamů. Výchozí doba platnosti je 7 dní.
- 3. Ideální postup pro DRTG kampaň: Vytvořte kampaň a zvolte typ Produktová. Nyní zadejte název nové kampaně, zvolte denní rozpočet a hlavně vyberte Síť – obsahová – dynamický retargeting.
- 4. Sestavě v této kampani přiřaďte v záložce Retargeting DRTG seznam totožným způsobem, jakým přiřazujete běžné retargetingové seznamy.
- 5. Abyste nezobrazovali nabídky stávajícím zákazníkům, nezapomeňte v sestavě vyloučit zobrazování stávajícím zákazníkům. Toto uděláte totožným způsobem jako u běžného retargetingu – na úrovni sestavy (nebo kampaně) vylučte zobrazení uživatelům v seznamu se stávajícími zákazníky. Seznam s DRTG nedávejte do retargetingové kombinace, toto nebude fungovat.
Vytvoření produktové kampaně
Vyloučené seznamy
Více informací najdete v prezentaci od Seznam.cz nebo přímo na blogu Seznamu. Rádi vám poradí i naši konzultanti.