Otevřít

Obnovte si souhlas svých zákazníků se zasíláním obchodních sdělení

Tomáš Vlk
10. červenec 2017

V polovině června se v Praze uskutečnila konference GDPRlive, na které zaznělo, že svolení zákazníků se zasíláním obchodních sdělení, získaná jinak, než s aktivním souhlasem uživatele, nebude od příštího roku možné dále využívat.

Příští rok, konkrétně 25. května 2018, vstoupí v platnost Nařízení Evropské unie jménem GDPR (General Data Protection Regualation), které se mimo jiné dotýká souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.

Pokud máte na svém eshopu předzaškrtnutou volbu typu "Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení", nebude možné takto získaná svolení po tomto datu využívat. Jedinou alternativou tak zůstane aktivní opt-in, kdy uživatel aktivně zaškrtl políčko a udělil tak svůj souhlas se zasíláním obchodních sdělení.

Doporučujeme co nejdříve zlegalizovat případná svolení získaná pasivním souhlasem, aby se z něj stal souhlas aktivně podmíněný, např. pomocí e-mailové kampaně, připravené speciálně pro tento účel. Čas je důležitý, protože se dá očekávat, že účinnost takových reaktivačních kampaní bude s postupem času výrazně klesat.

Zdroj: HN