oXyShopy a elektronická evidence tržeb (EET)
Nejednoznačný výklad zákona o EET a nedopracovaná metodika brzdí provozovatele eshopů v přípravě na legislativní změnu. Doposud zveřejněná metodika nezohledňovala situace, které v eshopech reálně nastávají. S ohledem na tyto legislativní nejasnosti je pravděpodobné, že řešení pro eshopy bude předloženo v několika fázích. V první fázi budou zajištěny nejdůležitější funkcionality, které se budou postupně rozvíjet.
Více o nejasnostech ve výkladu zákona se dočtete např. v těchto článcích:
- http://archiv.ihned.cz/c1-65505940-eet-strasi-e-shopy-pro-nas-je-horsi-nez-pro-kamenne-obchody-rikaji-prodejci (dostupné pouze pro předplatitele)
Všechny postupy konzultujeme přímo s Finanční správou, Asociací pro elektronickou komerci (APEK) a výrobci ERP, kteří mají v ČR největší pokrytí. Na konci října jsme aktivně vystoupili na setkání mezi zástupci Ministerstva Financí ČR a reprezentanty české e-commerce sdružených v APEK, jehož tématem byla právě EET a její dopad na praxi internetových obchodů a všech souvisejících subjektů. Výstup z jednání najdete zde.
Jaký je další postup
Připravujeme variantní metodiky pro eshopy napojené na ERP i pro eshopy, které fungují bez těchto napojení. Pro nenapojené eshopy připravujeme modul, který zajistí přímou komunikaci s Finanční správou ČR. Jakmile bude metodika od Ministerstva financí finálně připravená, upravíme funkcionality podle platné legislativy.
Pro Pronajímané eshopy připravíme v dostatečném předstihu obecné řešení umožňující naplnění požadavků zákona.
Pro Eshopy na míru připravíme detailní metodiku zohledňující konkrétní scénáře, které v praxi mohou nastat. Metodiku připravujeme ve spolupráci s výrobci ERP. Každý eshoper si pak bude v návaznosti na jeho existující procesy moci zvolit scénář, který budeme individuálně implementovat. O potřebných krocích bude každého zákazníka oXyShopu na míru informovat jeho projektový manažer.
Co můžete udělat už nyní?
Před samotným zahájením evidování tržeb musí každý eshoper učinit tyto kroky:
- 1. Požádat o autentizační údaje do webové aplikace Elektronická evidence tržeb
- 2. V této aplikaci pak zaregistrovat každý eshop jako samostatnou virtuální provozovnu
- 3. V této aplikaci pak vygenerovat certifikát, který bude jednoznačně spojovat evidované tržby s podnikatelem nebo dokonce s jeho konkrétní provozovnou
Podrobně jsou body popsány zde: http://www.etrzby.cz/cs/pred-zahajenim-evidence-trzeb
Harmonogram spouštění EET pro jednotlivé činnosti:
- 1. fáze: od 1. 12. 2016 – ubytovací a stravovací služby
- 2. fáze: od 1. 3. 2017 – maloobchod a velkoobchod
- 3. fáze: od 1. 3. 2018 - ostatní činnosti vyjma těch ve 4. fázi, například svobodná povolání, doprava, zemědělství
- 4. fáze: od 1. června 2018 - vybraná řemesla a výrobní činnosti
O projektu EET se dočtete více na oficiálním portálu http://www.etrzby.cz/. S dalšími novinkami Vás budeme informovat.
EET

Zdroj: www.etrzby.cz