Případová studie eshopu Technické-součásti.cz

Eshop Technicke-soucasti.cz se musel vypořádat s rozsáhlým sortimentem zboží – asi 40 tisíc produktů v mnoha kategoriích. Obchod funguje na platformě pronajatého eshopu oXyShop Ready2Go. „Přestože jsme původně očekávali, že eshop bude zejména naší propagací, získáváme díky němu nové a nové zákazníky,“ pochvaluje si eshop majitel firmy.

Specialista na technické součásti pro výrobní podniky

Firma PK Technik má už za sebou několik let obchodování s dodávkami technických součástí pro podniky, které se zabývají výrobou, údržbou a opravou strojů a zařízení. Má poměrně široký záběr – díly slouží pro nejrůznější segmenty hospodářství, zejména zemědělství, potravinářství, dřevozpracující a automobilový průmysl a zdravotnictví. Firma obchoduje v tuzemsku a na Slovensku.

Propojení s informačním systémem jako stěžejní kritérium výběru

Zřídit eshop se firma rozhodla kvůli možnosti usnadnit obchodování svým zákazníkům včetně finančního zpracování a také pro vlastní propagaci na síti. „Už při založení podniku jsme uvažovali o eshopu, ale neměli jsme zkušenosti s účetními a skladovými systémy, tak jsme to tehdy odložili. Po dvou letech jsme si řekli – teď už je ta správná chvíle,“ říká majitel firmy, Pavel Kocourek. Pro eshop požadoval přehledné řazení do více kategorií, aby zákazníci mohli rychle nalézt požadovaný díl či součástku.

Klient posuzoval různé typy eshopů, hodnotil parametry, které by mu vyhovovaly, porovnával cenu i technickou podporu a nakonec si vybral řešení oXyShop Ready2Go. Jedná se o pronajímaný eshop, který lze spustit velmi rychle a má ve své základní verzi plno funkcí. Samostatně lze přikupovat další moduly a tím i neustále rozšiřovat užitečné funkce. Tyto eshopy běží na rychlých serverech napojených na páteřní síť. Bylo to i z toho důvodu, že tato aplikace si rozuměla s firemním informačním systémem a nebylo nutné zdvojovat zadávání dat. „Důležitá data zadáváme jen jednou“, říká majitel firmy, pan Kocourek.

Specifika? 40 tisíc produktů v nabídce!

Pro řešení eshopu s tak širokou nabídkou produktů bylo nutné upřesnit kategorie a podkategorie, aby byl internetový obchod přehledný a zákazníci se v něm dobře orientovali. Je napojen na systém Abra G1 s daňovou evidencí s dostatečnou funkcí nejen pro malé firmy, ale i větší podniky. Sortiment je rozdělen do více než 50 základních kategorií a dalších desítek podkategorií.

Řešení eshopu je rozšířeno o fulltextové vyhledávání, které urychluje a usnadňuje vyhledávání produktů i kategorií. Kromě toho nalezené výsledky řadí podle posloupnosti – kategorie, podkategorie. Takže i to přispívá k intuitivnímu hledání. Klient si po roce provozu pořídil Hromadnou správu dat (HSD), která umožňuje vylepšit eshop a nebýt závislý jen na funkcích systému Abra G1. HSD automaticky importuje informace o produktových kartách do Excelu a po úpravách je aktualizuje přímo v databázi eshopu.

technicke-soucasti. cz

TS_01

Největší eshop s technickými součástmi čítá přes 40 tisíc položek a pohání jej oXyShop Ready2Go

Dalším vylepšením stávajícího eshopu je modul Našeptávač, který staví fulltextové vyhledávání na vyšší úroveň. Stačí napsat první slova a našeptávač doplní nejen hledané slovo, ale i nejčastěji hledané fráze. „Některé ohlasy zákazníků nás motivovaly k hledání dalšího vylepšení, aby i zákazník, který se v daném sortimentu příliš neorientuje, našel přesně to, co hledá. Určitě se nám za to odmění tím, že se do našeho obchodu zase vrátí,“ říká majitel firmy.

Eeshop technicke-soucasti.cz byl také obohacen o aplikaci ePlatba AGMO a od té doby umožňuje zákazníkům rychlou platbu bankovním převodem a s okamžitým potvrzením úhrady. Tento způsob úhrady mohou využívat zákazníci, kteří mají internetové bankovnictví v některé z významnějších bank v České republice. Na službu ePlatba AGMO je navázáno 14 peněžních institucí.

Přechod k eshopu na míru?

(lek)
(lek)

Klient si pochvaluje, že eshop neslouží jen k „zviditelnění“, jak původně uvažoval, ale že regulérně oslovuje nové a nové zákazníky. „Také nás překvapila rychlost, s níž byl oXyShop Ready2Go nasazen do ostrého provozu a rychlost propojení eshopu s naším informačním systémem,“ říká majitel firmy. Byl spokojen také s komunikací a odbornou erudicí odborníků společnosti oXy Online při řešení různých situací, které provoz eshopu přináší. „Řešení oXyShop Ready2Go do začátku jednoznačně doporučuji, přičemž nám otevřel cestu do velkého světa e-commerce, kam můžeme výhodně vykročit s navazujícími produkty oXyShop X5 a oXyShop X7“, doplňuje.

arrow icon