Proč dělají lidé o Vánocích rádi to, co vidí u druhých?

Pro provozovatele eshopů je předvánoční sezóna v plném proudu. Někteří zákazníci mají v říjnu již nakoupeno přibližně 30 % vánočních dárků. V průběhu listopadu vánoční nákupní horečka stoupá na intenzitě a někteří obchodníci dosahují právě v tomto měsíci maximálních tržeb. Prosinec pak to celé nákupní šílenství následně završí. Přinášíme vám 7 předvánočních tipů, které ještě zvládnete aplikovat pro váš eshop. Rozhodně to stojí za to – realizace je rychlá a výsledek téměř zaručený.

obr

vanoce_oranz

Jak to vidí odborník?

„Především o Vánocích a podobných svátcích se ukazuje, že jsme hlavně stádní tvorové. Když jdete do nákupního centra, jste obklopeni dalšími lidmi a automaticky kopírujete chování ostatních,“ říká v jednom rozhovoru pro Lidové noviny Rory Sutherland, britský spisovatel, kreativní ředitel a zakladatel behaviorální praxe v agentuře Ogilvy, a dodává: „Vánoce řeší hlavně takzvaný koordinační problém, kdy si lidé mají dávat dárky. Jako by všichni měli narozeniny v jeden den. Všichni jdou nakupovat ve stejnou dobu, všichni si navzájem dávají dárky.“ Člověk se ne vždy rozhoduje racionálně a logicky. Občas si něco koupíme prostě jen proto, že chceme. I když víme, co je pro nás nejlepší, někdy se podle toho nechováme. A právě toho využívají šikovní obchodníci pro dosažení větších tržeb. Pojďme se společně podívat na to, co můžete chytře využít pro váš eshop v rozběhnuté předvánoční sezóně. Odborníci potvrzují, že nákupní chování lidí před Vánocemi je prostě jiné. Člověk se v tomto období nechá ovlivnit ostatními lidmi snadněji, než v jiném období roku. Využijte toho ve svůj prospěch!

Co ještě můžete stihnout?

oXyShop nejenže vytváří kvalitní eshopy, ale také jim pomáhá na cestě k úspěchu. Proto vám přinášíme sedm tipů, které ještě můžete stihnout pro předvánoční sezónu rychle připravit a využít ke zvýšení prodeje.

social
social

Tip první

Motivujte vaše zákazníky, aby sdíleli na sociálních sítích, co si u vás kupují. Nabídněte jim za to nějakou výhodu nebo dárek. Velmi rychle uvidíte, jaký to bude mít na sociálních sítích dosah a jak to pozitivně ovlivní jejich přátele, aby u vás také nakoupili. Toto prostě funguje.

gift
gift

Tip druhý

Základem vánoční nabídky na eshopu je i vánoční katalog. To znamená například „landing page“ neboli speciální stránka s přehledem vybraných produktů, případně elektronický katalog rozesílaný prostřednictvím emailingu. Prodejně úspěšné bývají také „gift bundles“, tedy akční nabídky produktů s nějakým dárkem v ceně. Ne všechny eshopy však pracují se sortimentem tak, aby vánoční katalog každý týden doplňovaly či aktualizovaly. Přicházejí tak o příležitost prodat zákazníkům produkty se zajímavou marží nebo prodat větší množství produktů s akční cenou. Akční nabídky produktů doporučujeme vložit také jako rozšíření do Google Ads, což zvyšuje účinnost textových reklam ve vyhledávací síti (štítek Vánoce).

zoom
zoom

Tip třetí

Lidé se nechávají inspirovat druhými. Zákazníci se snadněji rozhodují pro koupi, pokud vidí, že o daný produkt je zájem. Velmi dobře funguje, když návštěvník vašeho eshopu vidí, kolik lidí si ve stejném okamžiku prohlíží ten stejný produkt. Eshopy na míru od oXyShopu na to mají speciální vylepšení.

trust
trust

Tip čtvrtý

V předvánoční době na váš eshop přijde spousta nových návštěvníků, kteří k vám ještě zpravidla nemají získanou potřebnou důvěru. Jelikož je důvěra zásadní aspekt při nákupním rozhodování, měli byste hledat způsoby, jak důvěru podpořit. Jednou z možností je přidat na eshop doplněk „Ověřeno zákazníky“ od Heuréky, případně i certifikát od APEK. Druhá možnost je ukázat, co si u vás zákazníci nejčastěji kupují. Máte-li eshop na míru od oXyShopu, můžete ho rychle naučit ukazovat návštěvníkům eshopu informace o tom, co si právě vaši zákazníci objednávají, jaké byly poslední objednávky.

snow
snow

Tip pátý

Vánoční atmosféra prodává. Vytvořte ji i na vašem eshopu. Dekorujte, ozdobte váš eshop vánočními motivy. Přidejte je i do e-mailů či jiné komunikace. Navodíte tím pozitivní emoce, které vám pomohou prodávat. Jen to s tím zdobením nepřežeňte, eshop není Matějská pouť.

transport
transport

Tip šestý

Zejména v prosinci, kdy už se Štědrý den nezadržitelně blíží, potřebují mít zákazníci jistotu, že objednané vánoční dárky jim budou doručeny včas. Když máte kvalitní eshop na míru nebo pronajímaný eshop, řešení je jednoduché a rychlé – můžete využít například funkcionalitu "Garance doručení do Vánoc" nebo "Kdy zboží dostanu" a budete umět vaše zákazníky automaticky informovat.

Calendar
Calendar

Tip sedmý

Vánoce jsou svátky klidu, ale předvánoční období bývá pro mnoho lidí spíše období plné shonu a stresu. Někteří pak najednou zjistí, že už za den nebo dva by měly být dárky pod stromečkem. Nejen těmto lidem je dobré postupně připomínat, že se Vánoce nezadržitelně blíží, a kolik dnů zbývá do Štědrého dne. Máte-li eshop od oXyShopu, ukažte to vašim zákazníkům pomocí funkcionality "Countdown".

Šťastné a veselé!

A nezapomeňte před Štědrým dnem všem vašim zákazníkům, příznivcům a partnerům popřát krásné Vánoce a všechno nejlepší do nového roku. Nenechávejte to až na Štědrý den, to už většinou nikdo nečte. Pošlete to dříve, můžete se tak na poslední chvíli připomenout i někomu, kdo ještě nemá všechny dárky nakoupené, a to ho může motivovat k návštěvě právě vašeho eshopu.

Chcete vylepšit váš eshop, abyste získávali více objednávek? Kontaktujte nás.

Chci vylepšit eshop