Otevřít

Prodávejte více s Google Nákupy a výkonnými PPC kampaněmi

Vladimír Fogl
6. březen 2014

Google Nákupy, zbožový vyhledávač, představuje zajímavou alternativu ke klasickým zbožovým vyhledávačům Zbozi.cz a Heureka.cz. Mimo to je však i aktuálním „svatým grálem“ pro vysoce efektivní PPC kampaně, zahrnující přímo zboží z vašeho e-shopu. Naskočíte do tohoto rychlíku dříve než konkurence?

Jak taková kampaň vypadá v praxi

Řekněme, že na e-shopu prodáváte šicí stroje, například Singery. Máte vytvořené účty na Zbozi.cz i Heureka.cz, dokonce i pro Google Nákupy. K tomu všemu máte i speciální, poctivě optimalizovanou PPC kampaň, která „číhá“ na klíčová slova s konkrétními typy vašich singrovek.

Pokud však v on-line prodejích „kopete první ligu“, dokážete předběhnout ostatní konkurenty a umístit se při dotazu nejvýše. Ve vyhledávači získáte výbornou reklamní pozici s produktovým fotem (červený rámeček vpravo nahoře), za kterou budete platit podobně jako v PPC jen při kliku.

Vyhledávání v Google nákupech

google_nakupy_vyhledavani

Zákazník zadal dotaz na vyhledání šicího Singer SMC 1507. Mimo běžné textové inzeráty a výsledky z přirozeného vyhledávání se mu také zobrazily produkty z Google Nákupů, propojené s danou reklamní kampaní.

Konkrétní výhody tohoto řešení

Export do Google nákupů nám výrazně usnadňuje tvorbu produktové PPC kampaně a zároveň přidává něco navíc. Pokud se rozhodnete cílit na konkrétní produkty a vhodně kampaň nastavíte, bude vám kampaň vydělávat.

Cílení na produkt v PPC kampaních přináší tyto výhody:

  • Konkrétněji svou reklamu nezacílíte.
  • Cena za přesné fráze (název produktu) je nižší než za obecné fráze směřující na kategorie či brand.
  • Zacílení na produkty přináší lepší míru prokliku (CTR). Cena je nízká díky malé konkurenci, prozatím.

Využijte slabého konkurenčního prostředí

Cílení na konkrétní produkty prozatím není v našem prostředí příliš využívané, a přitom může tvořit až třetinu vašeho obratu z PPC kampaní.

Tvorba produktové PPC kampaně bez použití feedu pro Google Nákupy je totiž poměrně složitá, a časová náročnost příprav PPC kampaní nemusí být vždy efektivní. Musíte si totiž ručně připravit strukturovaná data o produktech:

  • Název
  • Kategorii
  • Upravené URL produktu

Jakou roli hrají Google Nákupy?

Pomocí feedu do Google Nákupů máte připravenou kompletní databázi svých produktů včetně obrázků, a nemusíte ji tedy připravovat ručně.

Pro většinu dnešních administračních systémů pro správu e-shopů není problém tento feed připravit, podobně jako feedy pro jiné zbožové vyhledávače, jako je např. heuréka.cz nebo zboží.cz.

Jak založit kampaň?

Ve chvíli, kdy máte vygenerovaný feed, proveďte tyto kroky:

  • Vytvořte si účet na Google Nákupech (Google Merchants)
  • Nastavte svůj feed
  • Propojte účet AdWords s účtem v Google Nákupech
  • Vytvořte kampaň typu Nákupy

Další výhody kampaní využívajících Google Merchant

Při tvorbě kampaní zaměřených na produkty byste neměli zapomínat na dvě základní pravidla: Vyřadit produkty s nízkou marží a s nízkou cenou.

I v tom je vám feed schopen pomoci. V administraci vašeho e-shopu by neměla chybět možnost vybrat si, zda produkt do feedu zahrnete, nebo ne. Jednoduše tedy můžete vybrat, které produkty v kampani využijete.

Můžete také aktuálně reagovat na své akce nebo propagovat konkrétní kategorie. Feed vám přenáší nejen názvy produktů a jejich fotografie, ale i další atributy, jako jsou kategorie, ID produktů nebo například značka.

Jednoduše si tedy můžete vytvořit například kampaň na akční produkty značky Louis Vuitton z kategorie dámských kabelek.

Tip:

Chcete vědět více o tom, jak lépe a efektivněji prodávat vaše zboží? Pokračujte dále na stránkách oddělení online marketingu. Zkušení kolegové vám rádi poradí, jak na vašem oXyShopu využít všech výhod nových forem propagace zboží.