Otevřít

SEO bez sociálních sítí jde dost těžko

Marek Walder
10. duben 2014

Sociální sítě už dávno nejsou izolovaným komunikačním kanálem – ať už propagačním nebo prodejním. Jejich vliv na hodnocení webu je obrovský. V současné době patří mezi nejrychleji rostoucí SEO faktory, které dokáží výrazně zlepšit vaše pozice ve vyhledávačích. Založte si vlastní firemní profil na sociálních sítích i vy. Na Seznamu a Googlu se posunete výš, lépe poznáte svoje zákazníky a ještě se u toho dobře pobavíte.

Po oblíbených příspěvcích se roboti můžou utlouct

Fulltextové vyhledávače indexují sociální sítě. Aby ne. Do prostředí internetu opět vnesly trochu té neřízené svobody. OnPage faktory totiž můžete ovlivnit snadno, zpětné odkazy se dají vytvářet i „uměle“. Aktivita lidí na sociálních sítích je pro vyhledávače jasným znamením kvality určitého příspěvku – a tedy i odkazovaného webu nebo brandu. Stránky, na které se odkazuje, se navíc objeví v indexu vyhledávačů mnohem rychleji než kterékoliv jiné v podobě standardního externího odkazu. Ale tím to zdaleka nekončí. Vyhledávací roboti si jich všimnou dokonce dřív než těch, které jsou do indexu přidány ručně.

I když prodáváte cihly nebo vrtáte studny

Řada komerčních webů a eshopů žije v domnění, že sociální sítě nejsou vhodným prostředím pro jejich obor. S tímto názorem se obvykle setkáváme například u stavebních firem. Ale opak je pravdou. Sítě jsou tady pro každého. Nevyhýbejte se jim, protože:

  • Mají pozitivní vliv na pozice ve vyhledávání.
  • Fungují jako samostatný propagační kanál.
  • Řada lidí je využívá stejným způsobem jako fulltextové vyhledávače: pro hledání informací a relevantních stránek k nim.
  • Málokdo vám o vašem produktu či službě řekne tolik, jako samotní zákazníci. Sociální sítě jsou pro komunikaci s klienty a lidmi z oboru ideálním prostředím.

Zde vidíte, jak sociální sítě ovlivňují SEO.

20140410 - SEO bez socialnich siti - 4. dil serialu

Zde vidíte, jak sociální sítě ovlivňují SEO.

Doplňte svatou trojici o specializované sítě

Pokud mluvíme o sociálních sítích, nemyslíme jen Facebook, Google Plus a Twitter. Jsou i jiné, na které se často zapomíná. Řeč je o specializovaných sociálních sítích jako LinkedIn, YouTube, Pinterest nebo Instagram. A právě na nich lze často získávat bohatý prostor pro prezentaci zdánlivě „neprezentovatelných“ oborů.

TIP: Jste stavební firma a máte špičkové fotky zpracovaných interiérů? Založte si Pinterest a nechte promluvit obrázky.

Komunikujte a… uvolněte se, prosím

Sociální sítě jsou o komunikaci – je potřeba si najít svůj styl, určit pravidelnost zobrazování příspěvků a poznávat své fanoušky i potenciální zákazníky. A pokud to půjde, taky si této interakce užívat. Může to být opravdu zábava. Více si o vlivu sociálních sítí a dalších SEO faktorech přečtete v tomto článku psaném anglicky.

TIP: Užívejte (si) sociální sítě. A budete-li i u jednotlivých příspěvků navíc přemýšlet nad klíčovými slovy a vlivu na SEO, tím lépe. Nikdy ale nepřispívejte do prázdných místností a nelajkujte své vlastní příspěvky.