Otevřít

SEOloger naživo

Reportáž z offline setkání SEO konzultantů

Tomáš Londa
22. květen 2017

Ročně jsou v ČR dvě akce, na které by každý, kdo to myslí se SEO vážně, neměl zapomenout. Ta druhá vznikla nedávno a jmenuje se SEOloger naživo. O reportáž z přednášek bychom vás ale nemohli připravit, tady je.

S myšlenkou pravidelných setkání SEO lidí nad určitým tématem přišel Pavel Ungr poprvé v lednu 2015. Od té doby jich byly už desítky. Většinou mají formát cca hodinové až dvouhodinové přednášky, posezení a diskuse (nad dobrým pivem). Bohužel jsou téměř výhradně v Praze, takže třeba pro lidi z Brna je to přece jen časově drahý výlet. Díky za všechny záznamy.

Možná i proto se Pavel rozhodl vyjít vstříc nepražákům a zorganizovat jeden velký SEOloger uprostřed republiky na Vysočině, nadupaný skvělými tématy a přednášejícími. Taková neformální konference. A jak se povedla?

Na celý program mrkněte sem. A tady je pár subjektivních dojmů:

1. Jak využít data pro zlepšení obsahu webu

- Karel Hladiš

Na první přednášku jsem přišel klasicky pozdě (dopravní situace velký špatný), ale ve výsledku mne to zas tak nemrzelo. Přednášející bohužel i po těch asi 15 minutách, které jsem zachytil, docela nudil. Nakousl sice spoustu zajímavých témat, ale s žádným nešel do hloubky, ocenil bych, kdyby si vybral třeba jen jedno z nich a to pořádně rozvedl.

2. Jak se dostat do featured snippetu

- Martin Šimko a Marie Štouračová

Tak na tuhle přednášku jsem se hodně těšil. A nezklamala. Sice v tom evidentně není žádná magie ani žádné triky, ale tím líp. Abyste se dostali do featured snippetu, stačí mít velmi přesnou odpověď na danou frázi, která má 200-300 znaků, klíčové slovo v title a h1… prostě staré dobré seo z roku 2000. Ale co. Funguje to a Google je s tím spokojený.

Tentokrát mne lidé z robertnemec.com překvapili příjemně – i když od Martina jsem to tak trochu čekal, je to profík. A Maruška je taky fajn. Kdo by si chtěl téma poslechnout, znovu zazní na letošním SEO restartu (což je druhá ze dvou SEO akcí, které za to stojí).

Tohle je featured snippet: Krátká odpověď Google na specifické otázky typu „co je to…, jak se to…, kolik je toho…“. Zajímavé je, že obsazuje vždy takzvanou nultou pozici – tedy ještě nad reklamou. A to se vyplatí.

foto

feature snippet

Dva tipy, o které se s vámi z přednášky podělím:

  • Myslíte si, že featured snippety jsou k ničemu, že to nikdo nehledá? No… hledá. A navíc v hlasovém vyhledávání dostanete jako odpovědi jen výsledky z featured snippetů. Aha?!
  • Nechce se vám čekat měsíc, než Google zaindexuje vaši novou vyseooptimalizovanou stránku, abyste zjistili, že jste se do featured snippetu nedostali? Stačí stránku změnit a v Search Consoli načíst jako Google a odeslat tak do indexu – a do pár minut vidíte přímo v Consoli, zda váš snippet uspěje či ne.

3. Server logy a jak je použít pro SEO

- Filip Podstavec

Filip je autor fantastického nástroje Marketing Miner. A zábavný přednášející. A neskutečně obětavý člověk, který mně osobně už mnohokrát pomohl vyřešit spoustu problémů. Zkrátka, Filipa má rád každý.

Jeho přednáška byla hodně technická, ale naprosto skvělá. Sice si spoustu věcí budu muset ještě párkrát projít, než je uvedu do praxe, ale přesně takovýto obsah jsem na SEOlogeru čekal – novou inspiraci, nové konkrétní postupy, které člověka posunou zas o kus dál. Filip mluvil o tom, jak získat data z logů serverů (tam se zapisují veškeré akce/dotazy, které kdokoli zadá) a jak je pak využít pro zrychlení webu, častější procházení roboty, eliminaci robotů, které nechceme a podobně. Doufám, že až bude záznam z akce, bude detailní, protože už teď se mi spousta věcí z hlavy vykouřila.

Jeden tip z Filipovy přednášky:

  • Čím častěji robot na váš web chodí, tím čerstvější pro něj obsah je. A tím spíše vás bude řadit výše ve výsledcích vyhledávání, protože aktuálnost obsahu je pro něj důležitá. A častěji bude na web chodit, když bude dobře přístupný a nebudete mu házet klacky pod nohy.

4. Tři konkrétní postupy, jak získat odkazy bez placení

- Zdeněk Dvořák

Zdeněk, alias Linki je jeden ze dvou nejlepších linkbuilderů v ČR (jak jsme se na místě shodli, ten druhý je Filip Podstavec). Zdeněk nad linkbuildingem přemýšlí ze směrů, které by spoustu lidí ani nenapadly. Ptá se na správné otázky jako – Kdo je rád, že tady je můj byznys? Jakou motivaci má nebo může mít k tomu, aby mne podporoval?

Nakonec je to vlastně obchod – tip ze Zdeňkovy přednášky:

  • Výměny odkazů jsou pasé. Ale spousta webů chce hlavně návštěvnost. Jenže jak jim dát návštěvnost bez toho, abyste na ně odkázali, ale oni odkázali na vás? Jednoduše, odkažte na ně z newsletteru. Nebo Facebooku. Google vám skutečně nečte maily, takže takový barter nevidí – a pro obě strany je to win-win.

5. Panelová diskuse

- Všichni přednášející

Aneb – otázky na tělo z praxe. Pavel měl připravené zajímavé otázky, které obratně moderoval a výsledkem tak nebylo jen obecné plácání, ale zajímavé náhledy na práci konzultantů. Bezva.

6. Tajný bod večera – analýza klíčových slov

- Pavel Ungr

Pavel původně svou přednášku z důvodu vysokého počtu účastníků zrušil, ale nakonec se diskuse povedla a byl to jeden z nejlepších bodů dne. Otevřeli jsme hodně zajímavých témat, mimo jiné se chystám vyzkoušet algoritmus pro určování tematičnosti slov, který klíčová slova rozprostře do trojrozměrného prostoru a na základě jejich blízkosti či vzdálenosti určí, jak blízce spolu v kontextu souvisí. Třeba mír a mir.

Už teď se těším na příští rok – a pokud jsem vás nalákal, sledujte SEOloger skupinu na Facebooku, ať to nepropásnete. Vyprodáno bylo za dva dny.