Pokud nevyužíváte nebo se dostatečně nevěnujete optimalizaci placených reklam, je dobré s tím začít. Věnujte jim pozornost, kterou si zaslouží, protože právě placené kanály jsou největším zdrojem návštěvnosti.
Organické vyhledávání má velkou výhodu v podobě neplacených prokliků. A jak lze vidět z čísel, zákazníků z neplacených prokliků můžete získat poměrně hodně. Je ale nutné věnovat se SEO optimalizaci, která pomáhá vyhledávačům pochopit obsah stránek, správně je zaindexovat a ukázat poté uživatelům v pravý čas správné výsledky. Doporučujeme projít si SEO check-list, který vás provede správným nastavením e-shopu právě z pohledu SEO. Nezapomínejte ale, že SEO je komplexní činnost, která se sestává z desítek a desítek úkonů, které se vzájemně ovlivňují a mohou mít na zobrazení vašeho e-shopu ve vyhledávání velký efekt.
Google sice stále válcuje vyhledávač Seznam, to ale neznamená, že byste inzerci na Seznamu měli opomíjet. Vyhledávač Seznam využívá spíše starší část populace, proto pokud cílíte právě na ně, bude u vás prohlížeč Seznam hrát větší roli, než Google.
Rozhodně bychom neměli opomenout ani srovnávače, které jsou skvělým nástrojem pro oslovení skupiny zákazníků, která již o koupi aktivně uvažuje. U nás patří mezi nejrozšířenější srovnávače Heureka a Zboží.cz, dále pak Favi a Glami.