Otevřít

Vybírali jste někdy objektiv online? Teď už se toho nemusíte bát

Simulátor objektivů vám ukáže, co od kterého typu můžete očekávat

Helena Vyvozilová
29. květen 2017

Firmu Fotolab nemusíme představovat. Pro mnoho z nás je synonymem vyvolávání fotek, radosti z obrázků, na které jsme se týdny po dovolené těšili, nebo možná fotek vůbec.

Ale Fotolab se rozhodně nezastavil ve 20. století. Provozují na českém i slovenském trhu eshopy, které poskytují řadu služeb a také eshopy, kde prodávají fototechniku. Tyto eshopy jsou v obou zemích mezi největšími hráči v oblasti specializovaných internetových prodejců fototechniky.

Fotolab logo

fotolab.cz

První a jediní na českém i slovenském trhu

U Fotolabu denně objednávají fototechniku tisíce lidí, a aby tito zákazníci byli spokojení, pracují ve Fotolabu na svých eshopech opravdu tvrdě.

Vybrat si foťák nebo dokonce objektiv klidně za desítky tisíc online bez toho, abyste ho sami osobně viděli, to bývala sázka do loterie. A tak Fotolab přišel s novinkou, interaktivním simulátorem objektivů, který z tohoto nákupu udělal sázku na jistotu.

Jak říká Martin Bureš, projektový manažer eshopu: "Pracovali jsme s týmem Fotolabu několik měsíců a dolaďovali detaily, aby byl simulátor opravdu vychytaný."

Jak jsme chtěli zákazníkům usnadnit výběr

Simulátor by měl zastat práci zkušeného prodejce v kamenné prodejně, ale v pohodlí vašeho domova.

Nemusíte kvůli tomu vytáhnout paty z domu a simulátor vám z celého sortimentu objektivů zobrazí pouze výběr těch objektivů, které jsou kompatibilní s vaším fotoaparátem a splňují parametry, na kterých vám záleží a které zadáte do parametrů. Nemusíte tedy ručně procházet stovky produktů.

Najdeme vám přesně ty objektivy, které se vám budou hodit, a vy už si jen vyberete ten nejlepší – nejen podle ceny, vzhledu nebo parametrů, ale taky podle toho, jak by fotky s ním pořízené vypadaly.

A jak to reálně funguje?

Simulátor vám zajistí u vybraných objektivů ještě něco navíc, než vám poskytnou v kamenné prodejně. Na ukázkové scéně si můžete ověřit, jak by vypadala fotografie pořízená takovýmto objektivem. Vstupními údaji pro výběr objektivů je typ snímače a ohnisková vzdálenost. Stupnice ohniskové vzdálenosti se mění podle vybraného typu snímače. Na výběr jsou tyto formáty: APS-C (10-600mm), FULL FRAME (16-600mm) a MICRO 4/3 (7-300mm). V dalším kroku je potřeba vybrat typ těla fotoaparátu.

Takže pokud pro svůj fotoaparát Canon EOS 70D vybíráte objektiv s ohniskem 50 mm, ponecháte typ snímače nastavený na APS-C. V nabídce Těla vyberete fotoaparát Canon EOS 70D a na svislé škále si nastavíte ohniskovou vzdálenost na 50 mm. Potvrdíte volbou Zobrazit výběr.

Ve výběru se zobrazí pouze objektivy stejné značky, jako je zvolené tělo. Budou tam jak objektivy s pevným ohniskem, tak zoom objektivy, jejichž rozsah odpovídá zadanému ohnisku.

Ukázková foto scéna se vždycky přizpůsobí tak, jako byste se na ni dívali skrz svůj vybraný objektiv. To vám pomůže vybrat správné ohnisko a uvidíte i šířku zorného úhlu.

náhled simulátoru

https://www.fotolab.cz/eshop/simulator-objektivu/?

Jaké jsou na simulátor ohlasy

Na české verzi eshopu sice simulátor spouštíme až dnes, ale na slovenském eshopu jsme ho spustili už v listopadu 2016. Máme tedy už teď zpětnou vazbu od klientů i tvrdá data v podobě počtu objednávek a jejich nárůstu v porovnání s minulými měsíci.

Za první tři měsíce ho vyzkoušelo více než 10 000 návštěvníků.

Spokojenost zákazníků se projevila i v obchodních výsledcích eshopu.

V meziročním porovnání pozorujeme nárůst objemu prodaných objektivů o 22 %. Lidé, kteří navštívili stránku simulátoru, dokončili objednávku mnohem častěji, než ostatní návštěvníci. Konverzní poměr návštěvníků simulátoru je o 50 % vyšší než je průměr eshopu.

Souprav s objektivy se od spuštění simulátoru prodalo až o 200 % víc než ve stejně dlouhém časovém úseku před jeho spuštěním.

Stejně jako Fotolab si i my v oXyShopu uvědomujeme, že eshop je tu především pro zákazníky a jejich komfortní pocit z nakupování. Každé vylepšení, kterým eshop posuneme dál, nám dělá radost.

Pokud máte podobný nápad na zajímavou funkci v eshopu, obraťte se na nás. Pomůžeme vám uvést váš nápad do praxe.