Zase o důvod víc k přechodu eshopu na https

Provozování zabezpečených eshopů je aktuálním tématem, které by nemělo nechat spát žádného eshopaře. Pravidla zpřísnil vyhledávač Google (informovali jsme vás dříve), nyní s tímto opatřením přichází i český Seznam.cz. Jaké z toho mohou plynout důsledky a co byste měli udělat pro zabepečení vašeho eshopu, si můžete nyní přečíst.

Seznam oznámil 23. května postupný přechod jeho vyhledávání na zabezpečený protokol HTTPS. Co to pro vás jako provozovatele eshopu znamená?

Protokoly HTTP a HTTPS mezi sebou neumějí dobře komunikovat (zabezpečený nezabezpečenému „nevěří“), a tak by v Google Analytics mohla zmizet identifikace návštěvnosti ze Seznamu. Naštěstí má Seznam tento zádrhel podchycený – prozatím funguje částečně na http i na https, ale uvažuje o přechodu čistě na HTTPS řešení (viz diskuze pod článkem v odkazu níže).

V případě, že Seznam přejde na čisté HTTPS, bude mít pro weby na HTTP připraveno opatření, aby nedošlo k výše zmíněnému problému. Dostupná řešení však nefungují pro starší prohlížeče, například Internet Explorer od verze 10 a níže.

Pokud váš web nebude na HTTPS a Seznam se pro toto řešení rozhodne, návštěvníci ze starších prohlížečů by ve vašich analytických nástrojích nebyli přiřazeni pod Seznam.

HTTPS

https_zabezpeceni2

Eshopeři tak mají zase o důvod víc přejít na HTTPS co nejdříve a vyhnout se do budoucna všem podobným problémům. Ideálním obdobím by mohla být letošní okurková sezona.

oXyShop jako první velký poskytovatel pronajímaných eshopů nabízí jejich provozovatelům přechod na zabezpečenou komunikaci kompletně zdarma včetně příslušného certifikátu.

Máte-li jakékoli dotazy ohledně přechodu, napište nám a naši specialisté vás budou kontaktovat.