Otevřít

Zboží.cz – změna v zobrazování nabídek

Nový systém řazení pozic eshopů

Monika Škodová
25. duben 2017

Zboží.cz oznámilo novinku v zobrazování nabídek v detailu produktu. Od pátku 21. dubna 2017 je tato vítaná změna dostupná již všem uživatelům a samozřejmě také eshopům.

Co nového nás tedy čeká při nákupu nebo inzerci na Zboží.cz?

Hlavní změnu zaznamenáte v počtu zobrazených nabídek produktu. „Namísto dosavadních sedmi pozic budou první tři k dispozici pro aukci, dalších pět se bude řadit podle ceny od nejlevnější,“ uvádí Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Na základě této změny budou moci všechny eshopy ovlivňovat svoji pozici v detailu produktu spravedlivým způsobem. Pořadí na prvních třech místech je v tuto chvíli již formováno několika faktory. Rozhodující tedy není pouze samotná cena za proklik, ale také měřená kvalita.

Faktory podílející se na rozhodování o umístění v rámci prvních tří pozic v detailu produktu jsou tyto:

  • CPC (cena za proklik)
  • Nabídka dopravy zboží zdarma
  • Skladová dostupnost produktu
  • Porovnání ceny nabídky s průměrnou cenou na trhu
  • Hodnocení eshopu klienty
Zbozi.cz_nove_zobrazeni_nabidek
Zbozi.cz_nove_zobrazeni_nabidek

Ilustrace – zdroj: Zboží.cz – nový vzhled nabídky produktů

Ve výpočtu mohou ale být zohledněny i další faktory. To vše pochopitelně za účelem zkvalitnění nabídek. Aby si nakupující při svém hledání mohli hned vybrat nejen mezi samotnými nabídkami, ale také mezi nejvěrohodnějšími eshopy. Větší transparentnost při zobrazování detailu produktu má za cíl pomoci především menším a středním eshopům, které se doposud pohybovaly na 8. až 10. místě ale přitom se vykazovaly vysokou úrovní zákaznického servisu.

Zákazníci si zase budou moci rychle a jednoduše srovnat ceny. Na dalších pěti pozicích totiž pak naleznou nabídky, které jsou pro daný produkt cenově nejvýhodnější. Tyto dvě skupiny třízení jsou samozřejmě patřičně odděleny a nakupující tak nemá problém s orientací v nabídkách.

Co je s tímto dále spojeno? Zboží.cz intenzivně pracuje na novém hodnocení eshopů, které však zatím bude mít při zobrazování nejmenší váhu. Další informace se dočtete na blogu Zboží.cz.

Tento nový koncept je jistě smysluplným krokem, který s sebou navíc přináší snazší orientaci pro návštěvníky, kteří jsou také zvyklí pracovat s druhým zbožovým porovnávačem na našem trhu Heureka.cz.